Страници: [1] 2 3   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Теория на манипулацията  (Прочетена 4102 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Неактивен bg2
Hero Member
*****
Публикации: 814

« -: (Неделя) 29 Юни 2014, 03:16 »

Реших да направя тема в която да се събират всякакви любопитни и образователни материали, свързани с темата за манипулациите в различните им форми.

Ноам Чомски за медиите:

http://norkasun.blogspot.com/2013/11/10.html

Векът на Аз-а (The Century of the Self). Документален филм в няколко части. Едуард Бернай и идеите му.

http://kolibka.com/search.php?q=The%20Century%20of%20the%20Self

Теория за биоструктурния анализ (ключови думи: Triune Brain, structogram). Вместо скучна теория, две гледни точки на сходна тематика. Всеки сам може да си направи изводи.

"езотерици" - http://www.parallelreality-bg.com/statii/ezoterika/297-2011-02-14-06-24-21.html

"илюминати" - http://illuminationis.com/3-в-1/

Кратка подборка от lifehack.bg

Страхът: убеждава или парализира?

http://www.lifehack.bg/psychology/straha-ubegdava-ili-paralizira/

5 причини най-популярните ТВ сериали да водят до пристрастяване

http://www.lifehack.bg/psychology/zashto-populjarnite-seriali-vodjat-do-pristrastjavane/

Интелигентно управление и контрол над критиката!

http://www.lifehack.bg/self-improve/kak-da-upravljavame-kritikata/

Стратегията да НЕ се подчиняваш на никого, но да се държиш любезно с всички!

http://www.lifehack.bg/strategy/da-ne-se-podchinjavsh-na-nikogo/

Временно оттегляне от политическата сцена – ето как тази хитра маневра ще върне властта в ръцете ви

http://www.lifehack.bg/strategy/kontrol-na-vsichki-situacii/

За любопитството – Царят на Убеждаващите Емоции

http://www.lifehack.bg/strategy/lubopitstvoto-carjat-na-ubegdavaneto/

НЛП (Невро-лингвистичното програмиране) съвети от Ивайло Кунев. Ключови думи: визуалист, аудиал, кинестетик

http://www.karieri.bg/karieren_klub/suveti/959745_nlp_strategii_za_uspeshna_kariera/

Протоколите на сионските мъдреци ги пропускам, защото има достатъчно инфо във форума. Това е засега. Ако се сетите нещо друго, пишете. Smiley











 
Активен

Което е разумно, съществува, и което съществува, е разумно - Георг Хегел
Неактивен bg2
Hero Member
*****
Публикации: 814

« Отговор #1 -: (Неделя) 29 Юни 2014, 03:37 »

Моля да ме извините за поредните постове. Сега видях и че има тема за публикуване на конкретни медийни манипулации и гафове. Ето и линк към темата: http://xcombg.net/index.php?topic=164.0
Активен

Което е разумно, съществува, и което съществува, е разумно - Георг Хегел
Неактивен user2
Sr. Member
****
Публикации: 296

« Отговор #2 -: (Неделя) 29 Юни 2014, 08:18 »

  Току що преди да отворя тази тема, от друга публикация прочетох мисълта на Лао Дзъ:
“Който познава другите е мъдър,

който познава себе си, е просветлен.

Който побеждава другите е силен,

който побеждава себе си, е могъщ.“


 Споделям целия 'път' - нишките които изградиха мисълта ми по един интуитивно-логичен път, на база допускане на външни елементи и вслушване в асоциациите, които подсъзнанието ми подава, формирайки мисълта ми. Ето я другата публикация, за да стане ясно какво е довело до тези изводи:
http://espirited.com/%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%8A%D0%BD-%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%8A%D1%82%D1%80%D0%B5/

И в Отговор на   прочетеното,  следващото което видях бе тази публикация във форума. Споделям ги в последователност, защото за мен това подейства като прояснение на мисълта как точно действа манипулацията.
Манипулатора се възползва от всяко съмнение в нас, когато сравняваме прииждащата информация и вътрешното възприятие за Ценност и Себестойности.
    Ако се поддадем на външния поток, без съгласуваност с Личното Намерение, губим поглед върху мотивите си за участие в една ситуация и допускаме в нас да се прояви съмнение в правотата на Стойността ни. Следователно,  участието ни в ставащото е било слабо енергийно, недостатъчно осъзнато и с липсваща насоченост. От там ставаме плахи, после непредпазливо ползваме като заместител външните процеси, мислейки, че те са от значимост за разрешаване на вътрешния конфликт породил страха ни.Така попадаме в капан и губим съзнателност, че всяко външно  е отражение на вътрешното ни отношение. Следователно по правило нищо освен ако ние самите не го допуснем би  могло да ни манипулира.
      Манипулацията действа, когато сме допуснали да дадем ухо с доверие на света около нас в по-голяма степен от това да се вслушваме в себе си.
  Това прилича на стрелба в мишена, когато вместо да спрем дъха си в момента на изстрела, ние продължаваме да водим вътрешен диалог и неволно допускаме да се отклоним от намерението си - пропускаме целта си. Дъха е нахлуващия свят, ние контролираме с какъв ритъм ще го вдишваме! Ако Намерение ни е неотклонно нищо не би могло да наруши собствения ни индивидуален ритъм и да ни  манипулира.
   Трябва да осъзнаем, че основната Цел на една манипулация е да пренасочи вниманието ни, следователно и енергията ни в 'подходяща' за чужди Намерения. Липсата на съзнание за мотивите ни за действие ни поставя в позиция на зависимост на нечие чуждо  намерение - Поставя ни в позиция на безпомощни жертви. Така ние постепенно забравяме за Себе си, заменяйки себе си - отъждествявайки  се с намерението на  възприетия  външен Авторитет, в който сме инвестирали Енергията си. И това го правим, защото на едно ниво ни се струва, че това е нашия избор. Примери в съвремието ни много. Рекламите например. Те ни учат да имаме ухо за външната критика, която пренасочва стойностите ни, убеждавайки ни, че имаме нужда от нещо, или може би ще ни е необходимо. Източва ресурса ни. От друга страна ако си глух за подобни влияния както и да минават пред погледа ти или да ги чуваш, те изобщо с  нищо не могат да те разклатят или принудят да им отдадеш значимост. Можеш да се заиграеш да ги изследваш, но ще знаеш, че това е твоя Избор, ще можеш да разграничиш Себе си от тяхното намерение.  Ще запазиш Енергийната си цялост в постоянен Стабилитет. Може би ако си непреклонен Света ще се опита да те обвини в асоциалност, дори в ненормалност, че не следваш възприетите пороци на една общоприета манипулативност. Но ти ще знаеш Кой си и за какво точно Живееш и нищо не ще може да Те накърни.

  П.П: Благодаря на създателя на темата. За мен тя се появява тъкмо навреме! hi

    
Активен

Неактивен bg2
Hero Member
*****
Публикации: 814

« Отговор #3 -: (Неделя) 29 Юни 2014, 11:23 »

Ira, благодаря за отзива. Споделям мнението, че вероятно ключът за намиране на отговорите е в себепознанието.

Това което ме порази са откровенията на Ноам Чомски:
Цитат
Целта е да се гарантира, че хората не са в състояние да разберат техниките и методите, използвани, за да бъдат контролирани и да се огъват на чуждата воля. Качеството на образованието за по-ниските слоеве на обществото се снижава.Масите са правени бедни и посредствени, така че невежеството, което отделя по-ниски от по-високите социални класи, да остане на ниво, което ниските класи не могат  преодолеят.

В един момент човек се пита, защо? Защо например хората предпочитат да се занимават с коментиране на извънземни и гущеро-подобни, а не коментират системата която е създадена за да ги прецаква?  unknown Не е нужно повече от елементарна аритметика, за да се разбере, че няма как да излязат сметките. > http://vbox7.com/play:d844edbb&start=17&r=emb (ключови думи: vbox7, Наръчник за Пришълци, Еленко Ангелов)

И да се върна към темата, ще добавя името на Джийн Шарп. Автор на книгата „Защита, основана на граждански действия” (Civilian-Based Defense). Също и на „От диктаторство към демокрация” Ключови думи: Бизнесът с революциите  (The Revolution Business) , CANVAS
« Последна редакция: (Неделя) 29 Юни 2014, 11:35 от bg2 » Активен

Което е разумно, съществува, и което съществува, е разумно - Георг Хегел
Неактивен Страшкоу
Administrator
*****
Публикации: 1586
Пол: Мъж
САМО НУ ПАГАДИ!

« Отговор #4 -: (Неделя) 29 Юни 2014, 11:57 »

Ето няколко и от мен:
Причината с която американците нападнаха Ирак беше сърцераздирателната история на малката Нария от Кувейт. С няколко думи тя обяснява как иракските военни са влезли в Кувейт и са зверствали върху цивилното население:

http://www.youtube.com/watch?v=LmfVs3WaE9Y - след втората минута - видях как иракските войници извадиха бебетата от инкубаторите и ги оставиха на пода да умрат и т.н., изгледайте го. САЩ вече имаха основателна причина да се намесят, само че малката Нария е дъщерята на кувейтския посланик и е разработка на американците, осъществена от ПиАр компанията Хил и Хоултън (http://www.hkstrategies.com/) и това което говори не се е случвало. В крайна сметка около половин милион души, пряко от атентатите и косвено в последствия от заболявания са загиналите от войната в Ирак! Чрез медиите пред обществото и целия свят американските военни са представени като освободители, а в действителност са узурпаторите.

САЩ са въвлечени в първата световна война с огласяването във вестниците, че немците са потопили някакъв английски кораб с пътници. Само че корабът е превозвал не пътници, а муниции.
САЩ са въвлечени и през втората световна война с манипуацията за атаката на японците над Пърл Харбър, само където японците такава атака не са осъществявали.

Американските корпорации са финансирали през втората световна война и руснаците и германците. Дори в газовите камери на нацистите е намерено компютърно оборудване на IBM - става дума за перфокартите с които са автоматизирали процеса и са отбелязвали кой за къде е. Имаше анализи, че ако не е бил автоматизиран процеса от IBM нямало е как да се организира работата в такъв голям мащаб, за да разпределят хората по камерите ...ужас с една дума.
« Последна редакция: (Неделя) 29 Юни 2014, 12:04 от Страшкоу » Активен
Неактивен bg2
Hero Member
*****
Публикации: 814

« Отговор #5 -: (Събота) 05 Юли 2014, 06:40 »

Работят ли всъщност подсъзнателните послания в живота и в рекламата! (lifehack.bg)

http://www.lifehack.bg/how-to-sell/podsaznatelnite-poslania-v-reklamata-3/

Изглежда, че за да е ефективно посланието е важно към каква целева група е насочено. И преди да има подсъзнателно послание, първо е имало явно "програмиране", така че хората после да правят определени емоционални и подсъзнателни асоциации.

Сетих се за логотата на различните раздели във форума. Например стилизираното човече от раздел Религии. Няма нарисувано  кошче за боклук, но асоциацията е ясна и съвсем очевидна. В тази връзка, ако някой не е виждал стилизирани знаци показващи - изхвърляне на отпадък, или е виждал знака, но с друго значение, тогава няма и как да му въздейства посланието. Проблемът вероятно би се решил с профилиране и създаване на персонализирани послания към определени целеви групи.
Активен

Което е разумно, съществува, и което съществува, е разумно - Георг Хегел
Неактивен форум
Hero Member
*****
Публикации: 3754

« Отговор #6 -: (Събота) 05 Юли 2014, 08:02 »

Изглежда, че за да е ефективно посланието е важно към каква целева група е насочено. И преди да има подсъзнателно послание, първо е имало явно "програмиране", така че хората после да правят определени емоционални и подсъзнателни асоциации.

Сетих се за логотата на различните раздели във форума. Например стилизираното човече от раздел Религии. Няма нарисувано  кошче за боклук, но асоциацията е ясна и съвсем очевидна. В тази връзка, ако някой не е виждал стилизирани знаци показващи - изхвърляне на отпадък, или е виждал знака, но с друго значение, тогава няма и как да му въздейства посланието. Проблемът вероятно би се решил с профилиране и създаване на персонализирани послания към определени целеви групи.


Много добро осмисляне, и много добра забележка! •‿• Но аз не мисля, че посланието е проблемно.


Да... за една успешна манипулация трябва да се създаде взаимност. Никой метод за манипулация не е достатъчен сам по себе си, а е толкова по-успешен с колкото повече методи и подходи се използват спрямо обекта. Дори и една сама психотроника (което е вече в темата mind control) не е достатъчна сама по себе си, за да бъде ефективна - ако не е комбинирана с някой стандартен метод, или с подходящо подковаване (най-често културно-морално и религиозно) тя просто има ниска успеваемост.
Активен

Неактивен bg2
Hero Member
*****
Публикации: 814

« Отговор #7 -: (Събота) 05 Юли 2014, 10:59 »

форум, ако това е успешно в рекламата, защо да не е успешно и другаде? Някъде из темите четох нещо за емотиконките. Само не знам в коя тема беше. Някъде из форума е.

Наскоро излезе новината за изследвания правени от Фейсбук върху потребителите на социалната мрежа. Около 600-700 хил. потребители са били обект на изследване.

Случаен линк взет от търсачката на google: (всеки може да си потърси и да прецени от коя медия да чете). http://www.nakratko.bg/category/29/53983/

и нещо наистина любопитно от същата медия:

Цитат
От компанията заявяват, че потребителите са дали съгласието си за провеждане на такива изследвания, защото при създаването на всеки акаунт са се съгласили с общите условия за ползване на Facebook.


rtfm
  
Активен

Което е разумно, съществува, и което съществува, е разумно - Георг Хегел
Неактивен форум
Hero Member
*****
Публикации: 3754

« Отговор #8 -: (Събота) 05 Юли 2014, 11:16 »

форум, ако това е успешно в рекламата, защо да не е успешно и другаде?  

Аз казвам точно това. УТОЧНЯВАМ обаче, че рекламата не работи сама. Тя трябва да бъде разбрана.

Ако искаш да манипулираш чрез реклама, трябва:
1) да разбираш отлично човешката психология, и да си даваш ясната сметка, че тя се променя постоянно.
2) да имаш власт над органи, извършващи НОН-СТОП социологически проучвания, за да имаш най-прясната представа във всеки един момент за настоящия психопортрет на масите.
3) да имаш поставени хора в хуманитарните звена, които да организират колкото се може повече хора в колкото се може повече тълпи - окрупнявай, събирай, групирай, организирай хората, нека се асоциират с общества, групи, под-групи, сдружения, движения.

4) да имаш поставени хора в органите на културата - моделиери, дизайнери, министрество на културата и спорта, арт-галериите, музеите - тези поставени хора трябва да създават културата, която ТИ ИСКАШ масите да имат. Това е единствения начин да ПРЕДВИЖДАШ постоянно променящия се психопортрет на масите (като му подаваш канала, по който да се променя).

5) да имаш поставени хора в рекламния бизнес - работата им трябва да е да създават реклами по така наречения метод на "predictive programming", тоест "пророчески програминг". Това е реклама/послание, която показва на индивида събитие, което той подсъзнателно очаква да види. Защо очаква? - Защото си създал в него очакване. Как си създал в него очакване? - Когато си измислил културата, която индивида проповядва. Как знаеш какво той очаква? - Защото ти си му подал това очакване.


Само тогава манипулацията чрез реклама работи. Ако пуснеш реклама на кока-кола на аборигени, ефектът ще е съвсем нулев.
Активен

Неактивен bg2
Hero Member
*****
Публикации: 814

« Отговор #9 -: (Събота) 05 Юли 2014, 11:42 »

форум, благодаря за уточнението. Вярно е, че за да работи системата, трябва да има изградена нужната инфраструктура
Активен

Което е разумно, съществува, и което съществува, е разумно - Георг Хегел
Неактивен ladonnae
Sr. Member
****
Публикации: 319

« Отговор #10 -: (Неделя) 06 Юли 2014, 12:06 »

Наскоро излезе новината за изследвания правени от Фейсбук върху потребителите на социалната мрежа. Около 600-700 хил. потребители са били обект на изследване.

Нима Grin Че той върши половината работа на тайните служби и маркетингови компании, благодарение на (как точно да кажа) - свещената простота, "звездния комплекс" и прекомерната нужда да споделиш нещо, което освен въпросните, никого не интересува. Пък който толкова се вълнува от житие-битието ти, би следвало да те познава лично. Имам фейсбук профил, в който периодично подавам некоректни данни, ако изобщо се занимавам. За идеята analyze this!

Знаете ли, че в повечето големи търговски вериги пробутват на многоуважаемата клиентела анкетни карти, в които въпросните, подмамени от мижавата отстъпка, не само вписват всичките си лични данни, но които се ползват за директни наблюдения върху потребителското (и често житейско) поведение? И навсякъде има камери, вярно че българина е крадлив, но едва ли само поради тази причина. Иначе не завиждам на опериращите с получените данни Huh?

Всъщност то си е цяла наука - разположението на щандовете, подредбата на стоките, миризмите, вариацията на цените, рекламните надписи...няма да изчерпвам темата, пък и то е известно на читателите във форума...с единствената цел да излезеш от помещението още по-ошашавен и обеднял идиот, отколкото си влязъл.
/Когато отвориха Била (мисля че беше) и народа откачи за кило банани и промоция на олио, изпитах такъв срам и болка, че това се случва в действителност, мила родна картинка.../

Знаете ли какъв е един от началните уроци по дисциплината Маркетинг - производителят често е твърде запознат с "качествата" на продукта, но няма интерес да ги споделя... нещо в този смисъл. Засукан начин да се каже, че ако не е рекламата, в която се наливат големи, огромни пари, които клиента де факто компенсира, никой не би си купил боклука. Ако зависи от мен, въпреки че колекционирах оригинални, иновативни рекламни решения и жалко за творческия гений на хората, бих ги забранила на мига! Няма такава глупост.

П.С.: И сега, след доста време, все още мога да изпея песничката от клипчето за Пурлан, егати. И за какво ми е да помня подобна олигофрения?!
Активен
Неактивен Страшкоу
Administrator
*****
Публикации: 1586
Пол: Мъж
САМО НУ ПАГАДИ!

« Отговор #11 -: (Неделя) 06 Юли 2014, 12:45 »

...с единствената цел да излезеш от помещението още по-ошашавен и обеднял идиот, отколкото си влязъл.
good2 Така е, споделям мнението ти. Обаче от промоциите в цех Кауфланд ошашавен e меко казано.

http://prikachi.com/images/392/7450392m.jpg
Теория на манипулацията


Слагам картинката тук, защото май се връзва и със заглавието на темата - това се казва промоция. А сега де? Smiley
Активен
Неактивен ladonnae
Sr. Member
****
Публикации: 319

« Отговор #12 -: (Неделя) 06 Юли 2014, 13:45 »

Страшкоу, но това са цели 10 процента, изпускат ли се? Smiley

Мисля че е доста обидно. Първо, на тази територия, не мога да я нарека държава, поради не съвсем известни причини, нищо не се развива по план. Ето - най-вероятно са оставили персонал далеч под критичния минимум и ценз, който няма как да "догледа" (не вярвам да е нарочно, но иначе би бил любопитен експеримент) лекото несъответствие. Избягвам подобни места, заради тълпите, поради ред причини...но слушам за разни "промоции". Разбира се, байганьовският усет за правене на боя с пръдня и измами на дребно работи безотказно. Държа бас, че дори някой да е забелязал грешката, не е излязъл на мига от завода за промивка на мозъци и изпразване на джобове, съответно. Може би защото е загубил поне половин час да се добере до заветното място и паркира скъпоценната си кола (която управлява като невменяем), после се карал жена си/мъжа си какво да купи, детето и то пищи...Но, о, миг поспри...вадя портфейла и изведнъж сякаш нещо зависи от мен, но не би Wink  
« Последна редакция: (Неделя) 06 Юли 2014, 14:05 от ladonnae » Активен
Неактивен Страшкоу
Administrator
*****
Публикации: 1586
Пол: Мъж
САМО НУ ПАГАДИ!

« Отговор #13 -: (Неделя) 06 Юли 2014, 14:04 »

Ами то не само че не се развива по план, ами една голяма част от нещата в тези магазини се развиват наопъки дори на законите на физиката.
Ето пример: Значи ако отгледаш чесън в България, в цех Кауфланд, цената му ще бъде примерно 3лв/кг. Обаче чесън отгледан в Китай и пропътувал 4000-5000 километра и докаран в същия кауфланд е по-евтин от българския чесън? - ей, това нещо ми взема акъла направо.  Почти всичко е така - картофите пътуващи от Испания, са по-евтини от картофите произведени в България? Когато законите на икономиката започнат да противоречат на законите на физиката, положението става мама**-си-трака.

Активен
Неактивен ladonnae
Sr. Member
****
Публикации: 319

« Отговор #14 -: (Неделя) 06 Юли 2014, 14:11 »

Welcome to the real world of price-making Tongue
Няма особено значение кое откъде пътува. Всичко се плаща от потенциалният потребител. И е предвидено, особено ако става дума за глобални компании. Китайската хегемония е донякъде отделен въпрос.
Активен
Страници: [1] 2 3   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  


Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines  Theme KurtLarVaDisi
© Copyright 2012 - 2018 XCOMBG.NET

конспирация манипулации езотерика окултизъм НЛО извънземни духове сънища окултен конспиративен видения духове нематериален паранормални