Страници: 1 ... 7 8 [9]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Херменевтика  (Прочетена 4671 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Неактивен Мила
Hero Member
*****
Публикации: 828

« Отговор #120 -: (Четвъртък) 29 Юни 2017, 19:24 »

 
Говори се още за тайна, скрита линия на приемственост,  тайно общество, поток от души, споделящи общи идеи с езотеричен характер, алегорично назовани Uderground Stream, букв. "подземен поток-извор-течение-река".

През Ренесанса тази фраза била използвана като кодово означение на "Подземната река", невидима школа от родствени души, които тайно споделят своите езотерични познания един с друг и ги разпространяват из пределите на Европа, посредством мрежа от тайни общества и мистични училища, често използвайки скрит символизъм в произведенията на литературата и изкуството. Същия символизъм се появява, например в работите на Рене Д'Анжу, Джордано Бруно, Леонардо Да Винчи, Никола Пусен, и много други.



 Печата на Аркадската Академия в Рим, 1690


                  Авторите на " Светата кръв и Свещеният Граал" (Майкъл Бейджънт, Ричард Лий, Хенри Линкълн) определят така символизма на скритото течение:
... Мотива в Подземната река изглежда изключително богат в символно и алегорично отношение. Тази приемственост отразява връзка с езотеричните традиции на Питагорейството, Гностицизма, Кабалистиката и Херметичната мисъл. Но това може да означава нещо повече от основните тези на ученията, може би предава някаква много специфична информация - 'тайна'за родство, пренасяна в засекретена форма от поколение на поколение [/cite]

*** *** *** (пауза за осмисляне)

Мистерията на Рен Льо Шато, и в това отношение, корените на езотеричната традиция в Южна Франция изглежда да са много по стари от 2000 години.
Наличието на пентаграми и хексаграми, каквито се намират из околността на Рене Льо Шато и в Църквата посветена на Мария Магдалина се смята за символно обозначение на присъствието на Изида и Озирис*, далеч преди епохата на Иисус и Магдалина.


Какви може да са тези познания? Може би имат връзка с познати концепции преди християнството? Иначе защо трябва да са обвити в тайна, освен ако не противоречат на доминиращото в Европа християнство?

1. Безсмъртието на душата

2. Прераждания

3. Метемпсихоза

За да има безсмъртна душа и прераждания, значи Азът е смъртен. Един вид инициациите в различните степени на разните окултни и тайни общества да са част от "мистично пътешествие" за трансформация в по-висока същност, или "контакт с душата"?  Алхимията не се ли занимава с превръщането на обикновени метали в благородни?

Споменавайки Джордано Бруно се сетих за Ордена на Илюминатите.

Две обстоятелства обаче ме убедиха. През 1776 г. един офицер на име Екер създаде ложа ориентирана към алхимията в Бургхаузен, която беше почнала да се разраства главоломно. Член на тази ложа дойде в Инголщад за да ни отнеме най-можещите ни студенти. Изборът му падна точно върху тези студенти, които и аз исках. Не можех да понеса мисълта, че съм загубил толкова талантливи младежи по такъв начин и на всичкото отгоре привлечени от нелепата идея, че може да се прави злато. След като споделих възмущението си с един от най-доверените си студенти, той ме посъветва и oкуражи да използвам влиянието си върху студентите за да прекратя такива инциденти чрез създаването на антидот – основаването на общество. [3]

https://bg.wikipedia.org/wiki/Илюминати
 

Подчертаното в горния цитат не навежда на мисълта за буквално производство на злато        


Точно така е, bg2!
... Алхимията.

Четох нейде на meander коментар от преди година, относно алхимиците, и за да върви разговора, защото за мен е интересно това, което meander казва, аз го моля да прочете каквото пише, и приеме следната ми забележка - не говоря за алхимиците на средновековието, запленени от възможностите на техните представи.

        Пиша за тези, които са узнали органиката на превръщането, защото - са се превръщали - са превръщали - преминали са през превръщане.
Алхимията на малкото съответва на механиката на превръщането при сложното, голямото, космическото. Т. е. както се държи атома и причините, които мотивират неговия ход, са същите, които движат хода на планетите. Една сила им отдава началния си тласък, така както прашката праща камъче в далечното.
Следователно единно е, точно както е единно хармоничното тяло на охлюва, спрямо неговия ход.



Този, който превръща, той едновременно с това "се превръща". Това е неслучайно, както в онзи материал за ритъма, който paci1 цитира, в който се казваше, че атлантите се обучавали чрез ритъм. И когато обучавали децата си и когато децата им учели що е платно, те "се превръщали" в платно.
Това "превръщане" алхимиците успели да проумеят, схванали идеята за чистота на средата. това е "вулканичен процес" - процес на тотална концентрация, пълно съзнание, пълно затишие.




"Тялото" изцяло 'се разбива', разделя, втечнява, преминава "през" съставните си части, елементи - органиката -  светлината, съзнанието. Превръщанията от едно състояние в друго. По същия начин духа идва според подобието на тялото, с което се синхронизира.



Де факто човека следва да може и да съдържа и да прояви цялата менделеева таблица, вкл. елементите, които не съществуват, все още, защото ги има налични само като базово число! Т. е, трябва катализатор, който да прояви. Трябва и организатор, който да ги потдържа. Но това е друга тема. Друга посока.


 Човек не вижда това, в което не вярва. Човека подминава това, което не познава. Никой не поздравява с усмивка непознат, нали! Обаче в алхимията вътрешните елементи и процесите, които преминават, променят състоянието на наличните елементи и де факто намерението на алхимика способства и се явява "търсения", провокативния момент (елемент) в процеса, приведен хармониращо в реакцията, тъй щото всеки елемент вибрира с чистотата на неговата отганизация и именно с този набор от "слова, букви," алхимика общува с елементите като с живи.


И тук е връзката с цитата на Гьоте, в който се споменава пентакъла, но целта не е, и никога не е било златото!

(нямам време за преводи, моля admina за разбиране!)



 "Мефистофель: Нет, трудновато выйти мне теперь. Тут кое-что мешает мне немного: волшебный знак у вашего порога.

  Фауст: Не пентаграмма ль этому виной? Но как же, бес, пробрался ты за мной? Каким путём впросак попался?

  Мефистофель: Изволили её вы плохо начертить, и промежуток в уголке остался. Там, у дверей, и я свободно мог вскочить."


Использование пентаграммы как защитного символа от злых духов зафиксировано на рубеже XVIII-XIX века в трагедии «Фауст» Гёте. По сюжету произведения, дьявол Мефистофель проник в жилище учёного Фауста, пробравшись мимо плохо начертанной пентаграммы на входе:


... пентаграма   е, както споменахме и за древното значение на символа му - "затвор, защита", ала също би могло да представлява и вход, а най-вероятно и изход, ако една от "вратите" му е отворена, тогава един от елементите му е активен, е на свобода.
Така мисля.




Отново от старите коментари в темата "Херметизъм" от миналата година по това време:

"След като Сет чрез хитрост подмамил Озирис да влезе в ковчег, изготвен по негова мярка, Сет заковал ковчега и го хвърлил в Нил. Ковчега бил повлечен от реката и накрая достигнал  далеч, чак до финикийските брегове, където се заплел в корените на един тамариск и дървото постепенно обгърнало ковчега"

В древните езици - кораб-дом-ковчег-храм-тяло (и сигурно пропускам нещо) са взаимообхващащи се.

Какви познати участници/елементи намираме тук, и които следва да разпознаем, според тяхната функционалност:

Ковчег = тяло, вместилище
Озирис, който влиза в ковчега =...
Сет, който изнудва Озирис, за да влезе в ковчега (кораба, храма, тялото, кутията на Пандора, бутилката, лампата на Аладин, Кивота...) =...?
ковчега, изработка на Сет =...?
Реката = Поток ("течна среда")
Далече = отместване от първоначалното местопребиваване (до финик. брегове)... =?
Заплел се в! корените (?!) на един Тамариск = Дърво
Изида =...?
Всичко това символизира някакви дейни сили, участващи в тези процеси.

Ангелите са представяни посредством дърво - етер. Етерното тяло = растението. Жизненото тяло е подобно на растителното тяло. Органите са подобни на това царство - растителното. Растенията взаимодействат със...?

... Озирис е заседнал в корените на растителното царство. Той е все едно, Едно растение. Изида работи по осъществяването, по превръщане на Озирис.  Превеждането му през всяко царство. Тя го търси и събира. Съчленява Го. Събужда към живот, и накрая Го обезсмъртява. Защото тя е тъкънта, нишката и тъкачката, която следва хода на процесите. Нишката е свързана с Озирис, и всички действия на Изида от този момент на сетне, от затварянето на Озирис в ковчега, могат да се считат за свещенодействия, обслужващи "осъществяващи" акта по превръщането на Озирис. Тя е единна с неговите метаморфози, както духовното с душевното, а то в телесното.



 Каквото е основанието, това е последствието.

Несмлени съждения по темата, които сме обсъждали с някои от Вас:

На душевната душа съответства арх. Михаил, душевадеца. Аз я свързвам с Анубис.

На духовната душа съответства арх. Габриел.

Духа е както съд с вода и тази вода се излива в много съдове и винаги е една във всеки съд и всякога е свободна и във всичко, толкова колкото е...

Габриел има отношение към растителното, етерното тяло.
Михаил има отношение към наследеното от животинската душа.

Излиза, че не всички умират еднакво.
Това са мои съждения.

...

Както знаем дълги години с трудовете на Гьоте се е занимавал Р. Щайнер. А какво е занимавало мислите на самия Гьоте. Той се е захласвал по светлинните процеси и по труда на Райхенбах.

Ето тук сме коментирали. Отново с bg2. И отново Благодаря, bg2, за което!! http://xcombg.net/index.php?topic=1363.msg36998#msg36998
...

Както казва Рудолф Щайнер, пишейки "Петото Евангелие", буквално камъните биват превърнати в хляб!
Хората днес се хранят с камъни, bg2, затова не разбират процеса на превръщане... материя-дух. Защото камъка е по-желан от духа. Защото минерала е златото. Защото светлината е заключена там. Съзнанието се е вляло в парите.

Битката на тези времена е наистина между съзнанията.
Парите срещу духа.
И наистина това напомня описаните сили на Ариман.
 Защото Христос е "превърналия се" Човек, който "превръща" - водата във вино; материята в светлина, след като тя вече си е налична.

Какво е духа? - Той е душата на проявеното.
Може ли да бъде проявено повече от наличното, у някой? - не. Може да бъде проявено, толкова, колкото вече е налично. За да се прояви нещо в повече, следва да се добави. Катализатор. И следва да се добави по подходящия начин.


 Материята е винаги налична и присъства в едно от своите състояния, защото тя е проява на дух, на светлинен момент, включен от искрата съзнание, което е част от тъкънта и, внедрено в нея, нейния отзивчив светлинен момент, който я пробужда да се прояви навън от себе си, както музиканта извлича звука от струната и както струната откликва на пръстите му. По същия начин и тялото се втечнява, следвайки потока съзнание, когато е непрекъснат, в себе си. И първичното се самозарежда, за да осъществи своя порядък "извън", посредством събирането и насочването на своето намерение.
 Намерение се изявява като стрела по посоката на това, което го привлича, сякаш за да захрани подобието си, новородената си организация, точно с това, което и е нужно...  ако полети в посока чуждото. Или биде отклонено, поради липсата на синхрон с вътрешните му данни за нужди, то няма да може да се захрани на чуждо място и рано или късно ше умре. Както се случило с Адам и Ева.

 Т. е тялото трябва да се събуди за живот. И на това събуждане, когато е естествен процес, не бива да се повлиява, нито да се пречи. Защото човека е едноврененната организация на много светове, но за момента  осезава само тези, които вече е обхванал в развитието си, и съответно осъзнал като себе си. Като свои части. Но не е така с всичките светове, които са негов дял... някои от тях са далечни и финни и при все това са тук и сега в човека, но без той да ги улавя съзнателно, поне не напълно, все едно заглъхва ехото вътре. Следователно всичко, до което сме се добрали в тяло, е равностойно на всичко, моето сме в дух. Нито повече, нито по малко. И избираме как да се проявим. И само следва да се проявим. Би трябвало ако това е така, то ние да имаме как да го осъществим на практика. Доколкото можем. И ние го осъществяваме това превръщане, умирайки. ... Засега явно само толкова, - тогава, когато "границите" бъдат ненужни. Защото границите запазват цялостта на нивата на преход. И ако някой цели изкуствено да ги запази, за да си сложи нещо в тях, като в буркан, този херметизира духа. Обаче. Ако е дошъл момента за превръщането... И се запази някоя обвивка, а не се "отстрани" според естествения и ход, тогава се създава "клипот"(призрак, мъртва граница, без налично присъствие), среда, обиталище, ограничен съд, който би могъл да обеме и задържи в тези фалшиви граници, неестествено за себе си, чуждо съдържание/присъствие. Би могъл да създаде изкуствено поддържан живот, точно както има апарати за поддържане  на организма жив, въпреки, че човека де факто не се нуждае от това задържане, в някои случаи. Мисля е по-ценно от златото за човека, е да акцентира върху своите способности, върху естествените си възможности за справяне при прехода, от това си състояние в друго. Дори това, което наричат смърт. Явно тази способност е естествена само за човека. Естествена би била и за тези същества, които в своето развитие са осъществили вече тези преходи и познават пътя,  познават технологията на този процес, дори да са "физически" ""по-светлинни", по-течни. По-различни. Но те биха били като нас. Но явно има и други. Явно те са зациклили в друг интервал от своето устройство. И те имат нужда от добавки, за да осъществят своето присъствие. Аз бих искала да се обърна към meander с въпроса, дали "безполовите"са тези създания според него или нарича безполови, тези, които са станали такива, вследствие на своята еволюция?


Следва да е възможно и да е открит, да съществува технологичен път, известен и на древните, от които са чели алхимиците, опитвайки да осъществят именмо това превръщане. Защото някой го е осъществил. И се е търсело как.


Всички знаем, че алхимичните процеси имат интимно основание при подготовката на едно превръщане от състояние в състояние. Така, защото всеки елемент привлича друг и изисква определена среда,  за да се случи това превръщане съвсем естествено. Една стъпка в страни,  - в сферата на финните основания, и би се променил резултата драстично понякога.


Активен
Неактивен Мила
Hero Member
*****
Публикации: 828

« Отговор #121 -: (Четвъртък) 29 Юни 2017, 19:43 »

Случайно или не, гностически секти като богомилите са били организирани на принципа на комуната където всички работят преди всичко за общото благо   
.

И на мен ми минават мисли в тази посока. Есеите също имат подобна организация.

Активен
Неактивен bg2
Hero Member
*****
Публикации: 765

« Отговор #122 -: (Събота) 01 Юли 2017, 13:35 »

Не знам, Мила. Това което ми хрумва към момента е мисълта, че ако митовете могат да въздействат "магически", защо да не се експериментира със създаване на собствени разкази? Примерно ако се четат някои от изказванията на meander и галаксис, човек може да си помисли, че хора с развита интуитивна нагласа не просто четат някакви истории, а могат да се "потопят" в разказа или мита, и едва ли не да го "оживят" в някакъв свой си фантазен свят.

Цитат на: Мила
Жизненото тяло е подобно на растителното тяло. Органите са подобни на това царство - растителното. Растенията взаимодействат със...?

По пътя на материалистичните асоциации, едно растение би могло да се разглежда примерно като съставено от подземна и надземна част. Корените са под земята, листата са над земята. Могат да се направят много асоциации в тази посока.

хтонично - соларно  със съответните митологични същества към "двата свята"

съзнавано - несъзнавано в контекста на така нареченото юнгианство

Адам и Ева - от еврейската митология - пръст/земя (Адам) и живот (Ева)

могат да се направят и още асоциации - примерно с фотосинтезата, природните цикли на растеж, зрелост, смърт и т.н.

От темата Свят, населен с демони

Цитат на: Мила
Всяко растение се стреми към светлината, а е посято в пръстта, т. е най-долно. С какво човекът е по-съвършен, пребивавайки, да речем в духовна пустота, с охота. Че тогава растението би било в пъти по-напред в еволюцията си, в своя стремеж нагоре.

Изниква въпросът защо пръстта да е най-долното? Ако нещо е абсолютно би следвало да обхваща всичко в цялост. Иначе не би ли се получило отцепление? Оттук и следващия въпрос - в стремежа на някои духовни учения и практики да премахнат желания, страсти, влечения и всичко каквото може да привлече и изкуши душата обратно в земната  сфера, не се ли създават по този начин "сърдити божества"? Затворени някъде под земята, приели странни и уродливи форми?

За илюстрация се сещам за някои филмови заглавия:

"Последното изкушение на Христос" на Мартин Скорсезе - образите на брадатия бандит и проститутката имаха ли връзка с липсата на мъжественост и подтиснати инстинкти в главния герой? Да, бореше се с дяволите, но твърде улисан в това си занимание, не пропускаше ли нещо? Имаше една сцена в която си извади сърцето и в крайна сметка борбата му с дяволите доведе ли го до фанатична обсебеност? Беше ли като обладан?

"Черен лебен" с Мила Кунис и Натали Портман в главната роля. Невротичноста на главната героиня и почти маниакалния и стремеж към съвършенство имаха ли връзка с образа на доминиращата и контролираща майка, както и фантазиите и, имаха ли връзка с неосъзнатата сексуалност на героинята?

"Песента на морето" / "Song of the Sea" (2014) - анимационен филм приказка с митологични мотиви.

http://prikachi.com/images/475/9143475U.jpg
Херменевтика


Вещицата с бурканите има ли връзка с чувствената страна на героя? "Нисша функция" от терминологията така нареченото юнгианство?

Във връзка с повдигнатите по-горе въпроси, защо демоните и таласъмите да не се разгледат примерно от гледна точка на нещо което насочва към осъзнаване? Осъзнаване на човешката природа в цялото и многообразие?    
« Последна редакция: (Събота) 01 Юли 2017, 13:47 от bg2 » Активен

Което е разумно, съществува, и което съществува, е разумно - Георг Хегел
Неактивен bg2
Hero Member
*****
Публикации: 765

« Отговор #123 -: (Събота) 01 Юли 2017, 14:04 »

Друго за което се сещам е за подходите на различните да ги наречем школи и традиции.

Единият подход - борба до дупка с демоните и таласъмите, и техните влияния в света.

Вторият подход - опознаване на "тъмната страна" и смекчаването и чрез трансформация на раличните импулси и влияния в приемливи форми. Примерно "сублимация" (Ницше), "дионисиеви празници", "грях за спасение", "секс за спасение", спортът като заместител на войната и т.н.

От Уикипедия за "Фауст" на Гьоте

Борбата между доброто и злото в трагедията

В трагедия си Гьоте се опитва да разкрие истинската природа на двете противоречащи си състояния на съществуване – доброто и злото. Това са емблематичните фигури за християнството – Бога и Дявола (носещ името на Мефистофел в трагедията). Представата на Мефистофел за човека е остаряла. Според него човекът е несъвършен, а човешката природа е греховна, тоест човекът лесно може да бъде заблуден, трудно може да устои на изкушенията. Човешкият разум е безсилен да обясни и прозре многообразието на света. Това е схващането на църквата, която векове наред през тъмното Средновековие е манипулирала народите, внушавайки им, че човекът е нищожество в сравнение с всесилието и всезнанието на Бога.

От друга страна Господ няма нищо общо с религиозната представа за Бога. Това прави двата образа противоположни. Господ е олицетворение на хуманистичния, утвърждаващ човека просвещенски светоглед, който е нов, оптимистичен и отразява дълбоката вяра на Гьоте в доброто начало у човека: човекът може да превъзмогне всички пречки и заблуди чрез своята творческа дейност. Заблудата и Мефистофел като нейно олицетворение е само друга страна на човешкия стремеж към истина и добро.

Схващайки развитието като борба на противоречия Гьоте диалектически противопоставя двете начала – добро и зло чрез спора между Господ и Мефистофел. Това е спор за признанието на човека и за смисъла на човешкия живот. Спорът и облогът между Господ и Мефистофел съдържат философски смисъл: за да се осъществи Фауст (човекът на Просвещението) като цялостна личност му е необходим противник (Мефистофел), който да подпомага развитието му – да го предизвиква и отклонява от правия път, да го подбужда и води.

От първите страници на произведението читателя се сблъсква с въпроса: „Защо доброто в лицето на Твореца трябва да бъде предадено в ръцете на злото?“ Само чрез тестване на човешката душа може да се намери истинската същност. По този начин, вечните, неизменни понятия за добро и зло се събират на бойното поле – човешката душа. Доктор Фауст – уморен от научни изследвания, героят се стреми към знанието на сетивата – той иска да прегърне света около себе си, за да стане част от него, да се докосне до всичките му проявления.

В търсенето на съвършената красота и знание Фауст отива отвъд двете религиозни и социални понятия за добро и зло. Той съблазнява невинно момиче, танцува с вещиците на Валпургиевата нощ, призовава от подземния свят духовете на мъртвите, участва в имперските войни. Въпреки своите злодеяния Фауст си остава по своему добър. Неговата мания и жажда за знание са закостенели в предразсъдъци на германското общество, което иска пари – за празници, здраве – за телесни удоволствия, знания – за всеобщо уважение и любов и за да отговори на техните сетивни нужди. Докато светът живее по законите на въображаемите добродетели, Фауст живее само с оценката на действия си и тези на околните. На любовта си към Гретхен героят се радва дълго, докато не осъзнава, че тя е причината за голямото зло в живота на жените.

Осъдена на бесилката за убийството на дъщеря си, Гретхен е виновна и за това, че е обичала, че се е наслаждавала на своето щастие и най-вече, че е родила извънбрачно дете.

https://bg.wikipedia.org/wiki/Фауст



    
Активен

Което е разумно, съществува, и което съществува, е разумно - Георг Хегел
Неактивен meander
Hero Member
*****
Публикации: 1579
Пол: Мъж
"Муха влиза само в отворена уста"

« Отговор #124 -: (Събота) 01 Юли 2017, 19:16 »

 Grin
Мила
Въпроса ти е много обилен.Конкретизирай ако обичаш.Щото така зададен е малко смущаващ и се търси само инфо за нещо без ти да дадеш нищо.
 bg2
Цитат
Единият подход - борба до дупка с демоните и таласъмите, и техните влияния в света
Колко пъти да ви казвам че борба и сродните им са тяхното ноухау.Става със разбиране и привеждане към ред и правила.Тогава горят без да се борите.Но как да стане като всичко е фанало къра.Ред и правила трябва да са вътре във вас за да се проявят вън от вас.А вие карате със четено гледано и чуто.М?
За да има около вас баланс първо трябва да е във вас(да мерите със един аршин),иначе сте част от хаоса, а не от реда.И като такива мястото ви е при хаоса.А неговото място не е тук и няма да бъде.
 Cool
П.п.А и не забравяйте че във момента има два коловоза.Чисти(ред и правила),и нечисти(хаос).От вас зависи на кой коловоз ще се композирате.Никой никого няма да моли да накарва или каквото и да е.Всичко е личен избор.
Общата сигурност на планетата е гарантирана,личната сигурност е работа на всеки.Няма кой да ви вкара във кошарата ако сами не влезете.Избора е личен.
Виждал съм жена какво може по реда и правилата.Знам и на мъжа какви му са възможностите.Тея безполовите могат само да мечтаят някога да наближат това можене.

А мисля че ви казах че няма да съм ви уикипедия,ако стане приказка ще приказвам.Ако не само това което е нужно някои да не си губят ума.

А относно Асеновград.Да ви дам едно нетрадиционно предложение.Направете байряк от истина,и направете едно огромно хоро.И енергията е вкарайте чрез хорото и истината, в енергийното, ще има резултат.И после се преместете около парламента още едно хоро което да затвори парламента със поне три навивки.И тропайте със истината на уста.
Едната да речем е да си опазим децата от тия +още две.Хорото смесено и жените по женски облякани.Люшне ли се хорото ,то е като свредел пробива всичките им *едерастии и стига до небето.А ние сме народ със дух....
Това е херменевтика във действие по Български.Това сме го правили и през турското робство.
« Последна редакция: (Събота) 01 Юли 2017, 19:41 от meander » Активен

Ако кажеш истината, не ти се налага да лъжеш.
Ако не знаеш какво да правиш, ела на себе си.

     „Ползата от книгата за този, който няма собствен ум,
       е като ползата от огледало за слепия.”
Неактивен Мила
Hero Member
*****
Публикации: 828

« Отговор #125 -: (Вторник) 04 Юли 2017, 18:17 »

Не знам, Мила. Това което ми хрумва към момента е мисълта, че ако митовете могат да въздействат "магически", защо да не се експериментира със създаване на собствени разкази? Примерно ако се четат някои от изказванията на meander и галаксис, човек може да си помисли, че хора с развита интуитивна нагласа не просто четат някакви истории, а могат да се "потопят" в разказа или мита, и едва ли не да го "оживят" в някакъв свой си фантазен свят.

Цитат на: Мила
Жизненото тяло е подобно на растителното тяло. Органите са подобни на това царство - растителното. Растенията взаимодействат със...?

По пътя на материалистичните асоциации, едно растение би могло да се разглежда примерно като съставено от подземна и надземна част. Корените са под земята, листата са над земята. Могат да се направят много асоциации в тази посока.

хтонично - соларно  със съответните митологични същества към "двата свята"

съзнавано - несъзнавано в контекста на така нареченото юнгианство

Адам и Ева - от еврейската митология - пръст/земя (Адам) и живот (Ева)

могат да се направят и още асоциации - примерно с фотосинтезата, природните цикли на растеж, зрелост, смърт и т.н.

От темата Свят, населен с демони

Цитат на: Мила
Всяко растение се стреми към светлината, а е посято в пръстта, т. е най-долно. С какво човекът е по-съвършен, пребивавайки, да речем в духовна пустота, с охота. Че тогава растението би било в пъти по-напред в еволюцията си, в своя стремеж нагоре.

Изниква въпросът защо пръстта да е най-долното? Ако нещо е абсолютно би следвало да обхваща всичко в цялост. Иначе не би ли се получило отцепление? Оттук и следващия въпрос - в стремежа на някои духовни учения и практики да премахнат желания, страсти, влечения и всичко каквото може да привлече и изкуши душата обратно в земната  сфера, не се ли създават по този начин "сърдити божества"? Затворени някъде под земята, приели странни и уродливи форми?

За илюстрация се сещам за някои филмови заглавия:

"Последното изкушение на Христос" на Мартин Скорсезе - образите на брадатия бандит и проститутката имаха ли връзка с липсата на мъжественост и подтиснати инстинкти в главния герой? Да, бореше се с дяволите, но твърде улисан в това си занимание, не пропускаше ли нещо? Имаше една сцена в която си извади сърцето и в крайна сметка борбата му с дяволите доведе ли го до фанатична обсебеност? Беше ли като обладан?

"Черен лебен" с Мила Кунис и Натали Портман в главната роля. Невротичноста на главната героиня и почти маниакалния и стремеж към съвършенство имаха ли връзка с образа на доминиращата и контролираща майка, както и фантазиите и, имаха ли връзка с неосъзнатата сексуалност на героинята?

"Песента на морето" / "Song of the Sea" (2014) - анимационен филм приказка с митологични мотиви.

http://prikachi.com/images/475/9143475U.jpg
Херменевтика


Вещицата с бурканите има ли връзка с чувствената страна на героя? "Нисша функция" от терминологията така нареченото юнгианство?

Във връзка с повдигнатите по-горе въпроси, защо демоните и таласъмите да не се разгледат примерно от гледна точка на нещо което насочва към осъзнаване? Осъзнаване на човешката природа в цялото и многообразие?    

!!!
Активен
Неактивен Мила
Hero Member
*****
Публикации: 828

« Отговор #126 -: (Неделя) 01 Октомври 2017, 17:14 »

https://m.youtube.com/watch?v=2wI0nMFqLqk
Активен
Неактивен Мила
Hero Member
*****
Публикации: 828

« Отговор #127 -: (Понеделник) 02 Октомври 2017, 18:06 »

https://m.youtube.com/watch?v=2wI0nMFqLqk
"RECOVERY": YOU may have MISSED this...(watch till end/don't skip)

DS AHK 5 069 показвания Публикуван на 23.10.2016 г.

K
...
https://m.youtube.com/watch?v=JZRUKF4APoE

https://m.youtube.com/watch?v=j_MZk9LUmn8

...

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/57/Devils-bridge-Ardino1.jpg/1200px-Devils-bridge-Ardino1.jpg
Херменевтика
Активен
Страници: 1 ... 7 8 [9]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  


Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines  Theme KurtLarVaDisi
© Copyright 2012 - 2017 XCOMBG.NET

конспирация манипулации езотерика окултизъм НЛО извънземни духове сънища окултен конспиративен видения духове нематериален паранормални