Страници: 1 [2] 3 4 5   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Мистично Християнство/Православие и Източни учения - сходства и различия  (Прочетена 2221 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Неактивен HomerCat
Hero Member
*****
Публикации: 1067
Пол: Мъж

« Отговор #15 -: (Сряда) 13 Юли 2016, 15:36 »

Мила,

"Софроний Сахаров  ме впечатли."

    Съгласен съм.Наистина този човек се е изгради като (без грам ирония) крепост на вярата.
Само че този път не е даден всекиму(според мен).Имал е някакви заложби,които е реализирал.
На какво се дължи това?Не знам,но ми изглежда,че идваме на този свят доста различни,като вродени склонности.
Предполагам,който вярва/е сигурен в прераждането би могъл да каже,че такава реализация е резултат от вървене по този път в предишни животи.

   За други пък източните практики може да са техния път,дори да са от Западния свят.А в някои държави от Азия има християни,включително православни в Китай.(Научих го днес).

http://dveri.bg/3kyqc

   Тук отново ми се явява асоциация с Изтока.В кръга,фигурата в бяло ми напомня поза от кундалини йога.А двата триъгълника ми изглеждат(субективно възприятие) тантристки ли,йогистки ли.Превъртете надолу.

http://synpress-classic.dveri.bg/13-2003.htm

   Но такива изображения може да са възникнали самостоятелно в Християнството и генезисът на тази символика да е независим.И съвпадението може да е само във външната форма.

   А сега пак да се върна на исихазма.У нас,в наши дни.

"Попът обаче вече си е спечелил и доста врагове. В Светия синод били бесни от нарастващата слава на свещеника и се чудели как да му намерят цаката. Срещу него имало няколко писма, депозирани в синода, които твърдели, че е шарлатанин и се опитва да си спечели евтина популярност.(Що ли не се учудвам) Притеснени да не гръмне скандал, от София препоръчали на отчето да не дава интервюта и да не обещава чудеса на миряните".

http://senzacia.net/%D0%BB%D1%8E%D0%B1%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%BD%D0%BE/%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D1%8A%D1%82-%D0%B8%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%B0%D1%81%D1%82-%D0%BE%D1%82%D0%B5%D1%86-%D0%BC%D0%B8%D1%85%D0%B0%D0%B8%D0%BB-%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D0%BD-54089

   Името на сайта не е много солидно,но реших,че конкретната история е интересна.
И едно по-старо видео по темата.

www.youtube.com/watch?v=Iq5X9JVF8mQ

По-късно ще коментирам коментарите ви( с доброжелателен интерес),но сега пауза,да не прекъсне нета и язък за писането.Междувременно,тук е подходящо място за линкове от папката ми с отметки "Песнопения".

www.youtube.com/watch?v=XpF0XqnaJ7A

Понамалете звука,защото на моменти не е много чист.

А тази песен е в малко по-съвременен аранжимент,но ми харесва.Опитайте да я слушате(както и горната),когато ви е нервно/напрегнато.Не е задължително да сте православни,пробвайте самата вибрация,например когато ви е нервно.

www.youtube.com/watch?v=otER8WPZMNg



Активен

Сънят на Разума ражда борба с Егото.
Неактивен Мила
Hero Member
*****
Публикации: 828

« Отговор #16 -: (Сряда) 13 Юли 2016, 17:12 »

http://kuraev.ru/smf/index.php?board=174.0
Форум миссионерского портала диакона Андрея *ураева

Не съм попадала на друг подобен християнски сайт/форум
Активен
Неактивен HomerCat
Hero Member
*****
Публикации: 1067
Пол: Мъж

« Отговор #17 -: (Сряда) 13 Юли 2016, 17:47 »

Мерси на всички за участието.Тази тема ми отлежаваше няколко месеца,ма аз съм така,додето се наканя да почна...
Но всичко е Навреме(може би?) в един по-голям контекст.

Мила,Отговор #2

   "Всъщност стига се до там, че се казва, че практикуването на източни практики (йога, тай чи) отключват всякакви енергийни отконения, именно защото Прана(ци/чи), бидейки тълкувана/и като безлична би могла да бъде манипулирана във вреда на практикуващия съответната техника. И това е така. Иска се съзнателност. Учител. И самонаблюдение. Какво се иска в Християнството, особено монашеството. Отдаденост, вяра, служение."

   Съгласен съм.Първото подчертано изречение бих казал,че е валидно,макар и с малко по-различен нюанс и в Християнството/ако ще е истинско.

   „Т. е според Православното верую се иска "Опитен" посветител, който да ръководи духовното израстване.“

   Доколкото имам представа и в източните учения е така,особено при Ваджраяна,където разликата м/у духовното израстване или дегенерацията е колкото косъм тънка.
 А с абзаца под цитираното изречение също не виждам причини за спор.

Отговор #4

   „Т. е Егото има своето смислено отделяне, само за да се възвърне накрая в Цялостния си Аз - център Бога. Падение, заради възвръщането в Бога.“

   Такава е и идеята(ако съм разбрал) в Индуизма,където Атман е роден от Брахман(Бог/Абсолют?) и се завръща пак при него след поредица прераждания.


mimeto,

   "Установили са, че най-ефективна от всички е молитвата, която е формулирана не като молба и искане, а като утвърждение."

   Не беше ли писано в Евангелието нещо такова,че вярващите да се молят,като вярват,че вече им е дадено?

   „На 13-та минута твърди, че чувството, което излъчваме от сърцето си (като електромагнитно поле) е събирателно от излъчванията, които са генерирани като мисли (в горните три енергиини центъра - чакри) и емоции (в долните три енергиини центъра).“

   Пак,без да съм напълно сигурен си спомням,че съм чел в Новия завет следното:

„Човек е това,което мисли в сърцето си“.

   Не мога да казвам какво е искал да каже авторът,но аз си го тълкувам,че човек Е това,каквото е доминиращата му мисъл-чувство(и двете заедно),което е неговата истинска „вибрация“.Която той може и да успее да прикрие пред другите,но не може да я отмени в себе си.


Psychea ,

   "Pff...samo kak sum go napisala.."

Според мен и по двата начина е разбираемо.Дали ще се съгласиш с по-горния ми абзац?


Мила,Отговор #10

  "Умозрителния интелектуализъм е който ражда разделението.
 Лишено от сърдечност съждение поражда съмнение."


   Някъде из „източните“ ми книжки,например за Махамудра също се казва,че прекомерното интелектуално концептуализиране(ОМГ,аз съм умен,какви изрази използвам!) също е препятствие.И теб бих те попитал същото като Психея.

Но като че ли виждам отговора ти тук:

Отговор #14

„Но ако умът се съедини със сърцето, тогава ще може да функционира задълбочено.“

   Съгласен съм.Това с Мира май го обсъждахме накратко преди време.

   Там дето си споменала за „Сидхарта на“ Хесе.Май ще трябва пак да я прочета,че беше на младини първият път.Удачно ми се струва удебеления шрифт и подчертаното.
Но смятам,че това не е във възможностите/заложбите на всеки.Поне не и в „този“ живот.

   Съгласен съм с последния ти абзац.Може да се окаже,че в Православието под „енергия“ се разбира нещо различно от прана.
*****
   Тео,видЕ ли сега как ти направИха забележка за забележката? Друг път да не прА'иш така.  Wink

   А сега отново църковни песнопения.Дано не ви досадя с три варианта на една песен.Давам ги за сравнение,понеже ми носят различни нюанси на усещането.На първия попаднах случайно миналата година и веднага си го отметнах.Мощна вибрация.

   1. Αγνή Παρθένε Δέσποινα

www.youtube.com/watch?v=fiK8wHm4JGM

   2. Руски женски хор.

www.youtube.com/watch?v=25v8LpelgPI&list=PLE93F40B95CCE32D9&index=3

   3. И на арабски.

www.youtube.com/watch?v=CbJG510KZGo
Активен

Сънят на Разума ражда борба с Егото.
Неактивен HomerCat
Hero Member
*****
Публикации: 1067
Пол: Мъж

« Отговор #18 -: (Сряда) 13 Юли 2016, 19:05 »

  Без да съм православен,тази лекция на дякон Kyраев ми беше интересна.Е,на руски е.

Християнство и Гностицизъм

(ако може,нека гностиците не ги набъркваме тук,че много ще стане навалицата)

www.youtube.com/watch?v=4OLjHOHVMJg

   Някъде към края говори за стари текстове,в които се описва ритуал на гностиците,където се пие "коктейл" от мъжка(бяла) и женска(червена) течности(за разнообразие реших да се изразя по-благопристойно).
За подобно нещо имам някакъв спомен,че се е практикувало в някои тантристки секти.Но не будистки...надявам се.

Интервю с дякон Андрей Kyраев по Българското народно радио(текст):

http://www.pravoslavieto.com/docs/intervju_kuraev.htm
  

  

Активен

Сънят на Разума ражда борба с Егото.
Неактивен Мила
Hero Member
*****
Публикации: 828

« Отговор #19 -: (Сряда) 13 Юли 2016, 21:47 »

    HomerCat,
Поток от мисли провокираха у мен последните ти отговори. Дано успея поне част от тях да запиша,  каквито ме споходиха. Първия прочит е най-вдъхновяващ.
Най-напред, Благодаря ти за темата, включиха се Psyhea,  mimeto, чийто отговори са ми слабост, независимо дали в тази тема или когато пише за Chemtrails.
Второто, което мисля е важно да се разбере е що е Прана? Изкушавам се да споделя прочетеното от мен в друг форум, с православа насоченост, в тема със заглавие - "Исихазъм и самадхи". Коментира се природата на Прана:
Първия участник:
Цитат
Но какво те кара да смяташ, че това е някаква физическа енергия "подобна на електричество", а не проявление на поднебесните духове на злобата?  
Втория участник отговаря:
 Добре сега ти като си включваш ютията в контакта, защо смяташ, че тока вътре е някаква физическа енергия, а не проявление на поднебесните духове на злобата?

...
     Някои учени, да речем Айнщайн заявяват, че Будизма е религия на бъдещето. За мен обаче Будизма е учение и го свързвам по скоро с философията. Всяка дума на Христос я свързвам с това, което чувствам, мисля и осезавам в понятието - "любов". Мисля, че Будизма до голяма степен отговаря на въпосите, зададени от ума и някак намирам лесно научната им обосновка, понятията се избистрят. Докато Христос ми дава пристана, където се чувствам на себе си. Мястото, където и да не сецсетя отговора имам решението. Сърцето ми е свободно в Него. Не се налага да се пазя.
Свързвам Праната с нетленния вътрешен огън. Огъня на мисълта също. Но това е много общо, лесно може да се говорят абсурди. Например има ли според Вас разлика между Прана и Етер? Праната и Светия  Дух имат ли общо?

*** следва***
Активен
Неактивен МИТКО
Restricted
*
Публикации: 1892

« Отговор #20 -: (Сряда) 13 Юли 2016, 22:22 »

6:6 А ти, когато се молиш, влез във вътрешната си стаичка, и като си затвориш вратата, помоли се на своя Отец, Който е в тайно; и Отец ти, Който вижда в тайно, ще ти въздаде [на яве].

6:8 И тъй, не бъдете като тях; защото Отец ви знае от що се нуждаете преди вие да Му искате.
    Матея
 
      Това  е  медитация 
     Когато  искате  нужно  е  да  мотивирате  искането  си,  и  за  да  стигне  просията  ви  до  адреса  умът  ви  трябва  да  е  в  покой  /без  динамична  мисъл/  -  медитация    Има  два  начина  на  мислене  знаете  ли  ги? 
      Праната  е  психична  енергия   
Активен

Въобръжението  е  по-важно  от  знанието
Неактивен Мила
Hero Member
*****
Публикации: 828

« Отговор #21 -: (Сряда) 13 Юли 2016, 22:29 »

Гностиците ми се струва и на мен, че за момента ще ги оставя  настрана. Макар, че днес прочитайки, че Иван Рилски:
   е практикувал метода на вглъбяването умствения самоконтрол и безмълвие. Вероятно той е и един от първите, въвел го в нашата страна. Създал е около себе си група от последователи, на които е бил наставник. Кои са нашите основания за това твърдение? Първо – в своя “Завет”  той споменава един от основните елементи на метода – непрестанната молитва, като посочва и формулата й. Второ – съветва учениците си да изучават трудовете и да следват примера на ранно християнските аскети, като посочва конкретни имена – Антоний Велики, Ефрем Сирин и Теодосий Велики, за които се знае, че са практикували метода и са оставили наставления и ученици. Трето – отшелническият живот, който е водил в уединение и мълчание, се практикува от напредналите в тази духовна практика. Въпреки, че в завета си Иван Рилски никъде пряко не дава точно описание на метода, на основата на горепосочените факти имаме пълно основание да смятаме, че той е практикувал метода на умствения самоконтрол и вглъбяване, постигнал е високите степени на безмълвието и е наставлявал ученици, вероятно създавайки школа, която е съществувала известно време след неговата смърт. Според еп. Партений, Прохор Пшински, Гавраил Лесновски и Йоаким Осоговски – известни аскети и отшелници, живели непосредствено след Иван Рилски и канонизирани от Българската православна църква за светци, са били негови последователи.
  http://www.kyokuten.net/index.php?IDMenu=907


Покрай Иван Рилски се сетих за есеите... и за богомилите. Но за сега мълча за гностиците!
Това, което искам да споделя е странно и може би ще е добре да го премълча. Рудолф Щайнер споменава, доколкото си спомням в "Петото евангелие", че е достигнал посредством четене в записите на Акаша до Буда и това, че ако Буда би продължил своите практики, то би създал едно общество, подобно на есейското. При това Щайнер в сравнение споделя, че подобно общество би било затворено и недостъпно за всеки, предвид спазваната аскеза. От тук извежда и отликата във възгледите на Иисус, чийто възгледи са насочени и към тези, които са далеч от аскетизма и праведността. Защото нормата не може да обхване цялостта, но отдадеността, обичта може.
Разбира се, тези идеи са частни. Т. е те не са условие, дори и да са факт. Това е пи-ценното. Живота  е в движение.

"съзнателност. Учител. И самонаблюдение." - Да, действително и за християнството са приложими, HomerCat.

- Т. е Егото има своето смислено отделяне, само за да се възвърне накрая в Цялостния си Аз - център Бога. Падение, заради възвръщането в Бога.“

   - Такава е и идеята(ако съм разбрал) в Индуизма,където Атман е роден от Брахман(Бог/Абсолют?) и се завръща пак при него след поредица прераждания  


Добре как ще коментираш  тогава Софроний Сахаров, в смисъла на този цитат. Ето неговите думи:

  «Пътят на нашите отци изисква силна вяра и дълготърпение, докато  съвременниците ни искат да грабнат всички духовни дарове, дори и непосредственото съзерцание на Абсолютния Бог, с натиск и за кратко време. Нерядко сред тях се среща склонност да се прокара паралел между Иисусовата молитвата и йогата или “трансценденталната медитация”, и тям подобни. Смятам за необходимо да посоча опасността от такава заблуда – опасността да гледаш на молитвата като на най-просто и лесно “техническо” средство, водещо до непосредствено единение с Бога. Смятам за необходимо категорично да подчертая радикалното различие между Иисусовата молитва и всички останали аскетически теории. Заблуждават се всички онези, дето се стремят да "съблекат" ума си от всичко преходно, относително, за да прекрачат по този начин през някакъв невидим праг, да осъзнаят своето безначалие, своето “тъждество” с Извора на всичко съществуващо; за да се завърнат при Него, безименния свръхличностен Абсолют; за да  разтворят в океана на свръхразумното дори своята личност, като погрешно смесват последната с индивидуализираната форма на природното съществуване. Аскетическите усилия от подобен род са дали на някои възможност да се издигнат до свръхразумно съзерцаване на битието, да изпитат някакъв мистичен трепет, да познаят състоянието на мълчание на ума, когато той излиза извън пределите на времевите и пространствените измерения. При подобни опити човек може да изпита покоя на откъсването от постоянно променящите се явления на видимия свят; да разкрие в себе си свободата на духа и да съзерцава умната красота. Крайното развитие на такава свръхличностна аскетика е довело мнозина до откриване на божественото начало в самата природа на човека, до тенденцията на самообожаването, лежащо в основата на голямото Падение; да прозрат в себе си някаква “абсолютност”, която по същество не е нищо друго, освен отражение на Божията Абсолютност в създадения по образ; да изпитат влечение към връщане в състоянието на покой, в което човек бил пребивавал до появата си в тоя свят; във всеки случай след опита на откъсването може в ума да се роди този род мисловна аберация. В случая не си поставям за цел да изброя всички форми на интелектуално съзерцание, но ще кажа от моя собствен опит, че Истинният Бог, Живият Бог, т.е. Този, Който е “О  ONTOS ON”, - липсва в тези състояния. Те са резултат от природния гений на човешкия дух в сублимираните му движения към Абсолюта. Всички съзерцания, постигани по този път, са самосъзерцания, а не Богосъзерцания. В тези положения ние разкриваме за себе си все още тварната красота, а не Първо-Битието. И във всички тях няма спасение за човека[ix]».
 

Извинявам се за твърде дългия цитат, но той, целия е в пълнота споделяне на една картина, заради което не си позволих да съкратя.

*** следва ***
Активен
Неактивен Мила
Hero Member
*****
Публикации: 828

« Отговор #22 -: (Сряда) 13 Юли 2016, 22:43 »

6:6 А ти, когато се молиш, влез във вътрешната си стаичка, и като си затвориш вратата, помоли се на своя Отец, Който е в тайно; и Отец ти, Който вижда в тайно, ще ти въздаде [на яве].

6:8 И тъй, не бъдете като тях; защото Отец ви знае от що се нуждаете преди вие да Му искате.
    Матея
  
     Това  е  медитация  
     Когато  искате  нужно  е  да  мотивирате  искането  си,  и  за  да  стигне  просията  ви  до  адреса  умът  ви  трябва  да  е  в  покой  /без  динамична  мисъл/  -  медитация    Има  два  начина  на  мислене  знаете  ли  ги?  
     Праната  е  психична  енергия  

    Молитвата е насочване. Дори не е нужно да е измолване. Концентрация  на вътрешната взаимовръзка човек -  Бог. В този смисъл каква е разликата в т. н лечение с прана? Пак е поток енергия, която има насока.

Кои са двата начина на мислене?

П. П: Пропуснах нещо съществено. В молитвата се обръщаш към Бога, а при медитацията не.
« Последна редакция: (Сряда) 13 Юли 2016, 23:19 от Мила » Активен
Неактивен HomerCat
Hero Member
*****
Публикации: 1067
Пол: Мъж

« Отговор #23 -: (Четвъртък) 14 Юли 2016, 08:27 »

МИТКО,

   Добре дошъл в темата.Ето отново това нещо.Изказваш се,за нещо,което намирам  за интересно,съгласен съм и в един момент - щрак - и се появява различие.Не противоречие или разминаване,бих казал,а като път,който се разделя на две.
Споменатите от теб точки 6:6 и 6:8 са важни и съм съгласен,че което си оцветил в синьо заслужава да бъде подчертано по някакъв начин,но  на изречението ти "Това е медитация",аз ще кажа "Това е молитва",както/и доколкото имам разбиране/чувство.
   Медитация(и това сме го дъвкали) иде от латинска дума за размишление/обмисляне върху дадена тема.
Това значи/според Александра Дейвид-Нийл/ и думата Gom/гом/ на тибетски.А госпожата е доста по-напред с тибетския от мен.А на санскрит думата е "бхавана",което западните изследователи са превели като "култивиране"(на ума).
  (освен ако не се дъня в момента,с погрешно спомняне какво съм чел)

   Тази вътрешна стаичка,поне аз така си я тълкувам е Божието присъствие у човека,понеже Бог е навсякъде,следователно и у творението си също.От което следва,че това,което си оцветил в синьо е вярно.
От което следва,че има правилна и неправилна молитва.
Неправилна молитва е,когато човек се моли за придобивки,подтикван от мирска суетност.
(Може би) правилната молитва е човек да се моли Бог да проясни взора му,та да може да открие верния за него път,който Бог му е отредил в своята премъдрост и любов(към човека).

(Използвам такъв стил,защото имам любителски литературни наклонности,а и тук ми се струва уместно.Ъъ...и защото на младини си мислех дали да не уча богословие...таквиз ми ти неща)

Мила,

   Във връзка с с второто ми изречение в скобите по-горе,а и зарад агностичните си наклонности,няма да твърдя,че Софроний Сахаров греши.Само ще сравня различията ни да видим какво ще се получи.

   Първо,не мога да споря с него,защото той е имал практически опит с източни практики,имал е база за сравнение,въз основа на която е направил своя избор към Православието.Аз не съм практикувал редовно,имам само частичен опит(като вътрешно преживяване),който ми е интересен и имам желание да продължа.

   Но понеже съм и с агностичен ум(поради което не съм вярващ/в религиозен смисъл,нито атеист),мога да си позволя изказването,че вярващите в каквото и да е,Православие,Католицизъм,Демокрация,Индуизъм,Капитализъм(да, и Будизъм),Матрицата5(евентуално 6,7,8..."последният да затвори вратата"),по силата на това,че са вярващи,
НЕ могат да допуснат,че всичките им доводи,аргументиращи истинноста на тяхната,хм...истина може да съдържат елемент на несъзнателна субективна софистика,която подчинява способността им към логическо мислене,ако и то да е доста развито.

Демек,вярващият не може да допусне,че вярата му е мислене в кутия(in the box thinking),като самите стени на тази кутия са аргументите му,които вярващия изтъква,за да обоснове вярата си.

 Май беше от Тимъти Лиъри това за Мислещия и Доказващия в човешкия ум.

(Добре,че няма клади в наши дни,че щеше да ми е доста жега,макар и за кратко)

   Но ако се опитам(доколкото субективно ми се удава) да си представя,  че съм православен,от тази гледна точка бих се съгласил със Софроний Сахаров.В контекста на Православието,бих казал,че той е прав.

   "... искат да грабнат...с натиск и за кратко време..."

Съгласен съм с тази критика,макар и по свой начин - развитието НЕ може да се ускори с изкуствен натиск,а стремежът нещо да бъде "грабнато" крие опасности.

И въобще,целият цитат по-надолу е правилен,от гледната точка на Православието и в контекста на Православното мислене(доколкото го разбирам) е аргументиран.
 
   От тази гледна точка,изглежда ми,че истинският православен християнин не би следвало да изпитва нужда от никакви комбинации/присаждания от други учения в/у Православието.

Но понеже не обичам да ми казват какво би следвало или не да изпитвам и мисля(като "правилно") ,горните ми думи да се приемат само като споделяне на мнение/гледна точка,което споделяне не задължава четящите да го...споделят.

П.П.: Забравих да кажа за двата начина на мислене,за които МИТКО пита.

Аз  знам за два:автоматично мислене,което е доминиращо за болшинството хора.Може да се каже,че такова мислене се случва на човека,или че самото мислене "мисли" човека.
     Другият начин е съзнателното мислене,при който Азът мисли мислите,а не те него.Другата дума(която аз използвам) е медитация.И това изисква упражнение,защото е умение,което трябва да се култивира(или отглежда/изгражда).
     Но първо е нужно да има Съзнателен Аз,който да върши тази работа.А отде се взема Той,да г'е?



Това е само предложение за разглеждане,ако някой се интересува.Тук няма готова рецепта за постигане на просветление(или ако има съм я пропуснал поради недоглеждане).


Активен

Сънят на Разума ражда борба с Егото.
Неактивен МИТКО
Restricted
*
Публикации: 1892

« Отговор #24 -: (Четвъртък) 14 Юли 2016, 11:34 »

      Виждал  съм  повърхността  на  мозъка  си  при  интензивна  работа  и  в  покой. 
       За  стаичката  можете  да  я  приемете  буквално. 
       Медитация  е  всичко  което  успокоява  ума  -  молитва,  танц,  миене  на  съдове.
       За  мен  единствената  правилна  молитва  е  - " Боже  помогни  му,  че  аз  не  мога".  Правилната  молитва  е,  молитвата  за  другия. 
       Всички  говорите  за  любов,  но  как  я  изразявате  на  практика?
       Източните  практики  не  противоречат  на  Християнството,  но  на  църквата  -  ДА
Активен

Въобръжението  е  по-важно  от  знанието
Неактивен HomerCat
Hero Member
*****
Публикации: 1067
Пол: Мъж

« Отговор #25 -: (Четвъртък) 14 Юли 2016, 13:58 »

МИТКО,

   Това за виждането на мозъка...как,от астрала виждаш физическото си тяло като на рентген или подобно?

   Сега за медитацията,за мен е важно,ако имаме някои (терминологични) различия ,да ги изясним и да ги оставим настрана,а не да ги сблъскваме.По-конструктивно е да обърнем внимание на допирните точки.
   И след това уточнение аз мога да приема твоето определение за медитацията,включващо молитвата.
Аз съм взел значението медитация - размишление от книга,преди интернет.Това определение конкретно не е дадено в Уикипедията,но там(по-надолу) е това:

"Значението на латинската дума meditatio първоначално е включвало всякакъв тип, както умствено, така и физическо упражнение, много по-късно думата придобива значението на съзерцаване, съзерцание и като такава е позната в западната философска традиция."

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F

   Е,значи,с това разширено определение може да включим и молитвата,а и физическите действия,които си посочил.
За които действия съм срещал изрази като "динамична медитация/концентрация", "медитативни движения", а сега за проба цъкнах в гугъла,оказа се,че има и "молитвена медитация".Креативно.

   За любовта - и тук определението зависи от манталитета и нивото на съзнание.Вероятно ортодоксалните християни имат по-малка склонност да приемат чуждото определение.За мен любовта като дума донякъде вече е банализирана/чалгаризирана,но това не обезценява нейната същност.
   Която за мен е искрена доброжелателност(включително и към себе си),проявяваща се на дело.Което е нелесно.
Или я има в даден индивид или я няма,а наличието ѝ (като потенциал) още не е гаранция,че ще се реализира напълно.

    Не проповядвам будизъм,защото не съм будист,но предлагам някои определения,като идеи за евентуално развитие.

"Тази вечер искам да говоря за Брама Вихарите*. Това са състояния, които възникват съвсем естествено, когато умът е освободен от личния интерес. Те са прекрасните, безгранични качества на метта – добрина, каруна – състрадание, мудита – съчувстваща радост и упека – уравновесеност или ведрина. Много харесвам това учение, защото макар в повечето случаи да сме далече от нивото на чистото сияние, това са качества, които малко по малко можем да култивираме."

"*Брама Вихара: благородни, възвишени състояния на ума"

https://gorskovreme.com/tag/%d0%bb%d1%8e%d0%b1%d1%8f%d1%89%d0%b0-%d0%b4%d0%be%d0%b1%d1%80%d0%b8%d0%bd%d0%b0/

(Това е Теравада/Южен будизъм,Тибетския е Северен.В Теравада се използва езикът "пали",на който първоначално са записани ученията на Буда.Подобен на санскрит,но има и различия.Например "карма" е на санскр.,а на пали е "камма".Санскр.- Дхарма, пали - Дамма.Просто за информация беше туй,и двата езика не ги знам,разбира се,само оттук-оттам - речници или обяснителни бележки в книги/сайтове).

И още един линк:

http://love-aholic.com/2011/07/selflove/

Като материал за евентуална дискусия.
(Да не забравя - аз нямам проблем с последното ти изречение,а Църквата си има право на мнение).


Активен

Сънят на Разума ражда борба с Егото.
Неактивен Мила
Hero Member
*****
Публикации: 828

« Отговор #26 -: (Четвъртък) 14 Юли 2016, 14:07 »

HomerCat:
    Във връзка с с второто ми изречение в скобите по-горе,а и зарад агностичните си наклонности,няма да твърдя,че Софроний Сахаров греши.Само ще сравня различията ни да видим какво ще се получи. 


Различните схващания в религиите
Всъщност, още преди да продължа да чета написаното от теб, HomerCat ще споделя реалната причина да спомена тези мисли на Софроний  Сахаров. Тях аз не срещам за пръв път. Подобни идеи по отношение на Будизма и Хиндуизма са изказвани и от други богослови. По насетне ще стане дума за това отново. Изказвани са и идеите, че Христос се цели да бъде обезличен, посредством влиянието на източните учения, пренесени на Запад. В една от книгите, посветени на НСР се говори за планираното задушаване на християнството, посредством тенденциозното въвеждане на източните учения, практикуването на йога, тантра и прочие източни практики, пренесени на Запад именно в хипарския му период. Тук темата прелива в идеите за контрол над ума, и вси възможни сценарии, целящи създаването на програмирано обществено съзнание, посредством наркотици, практики, основани на източни учения и всякакви познати техники (виж "Проект Албатрос" и другите теми, посветени на тази тема). Та идеята била да се противопостави Мъдростта  на Изтока, под формата на понятието - свобода (свободно съзнание, и други, в момента превърнати успешно в Ню Ейдж понятия) срещу Пуританските възгледи на Запада, в една следвоенна среда, където младите скандират "Правете любов, а не война" и в която среда Христос, разпнат на кръст стои като бурен всред цветята на хипарското свободно движение, освен ако Христос не се третира като хипар, което отново би предизвикало смут всред обществото.

Още в началото на обсъжданията тук в темата заявих, че умишлено тръгвам от различията. Защото открие ли се къде и защо е границата между две неща, два принципа, то лесно ще се разбере и кое ги сближава. Но ако първо се намери близостта, обикновено на по-късен етап следва разделение - то идва от непознаване на същността. Следователно ако ние човеците споделяме една сърцевина, корен, основа, жизнени нужди и енергийно устройство, следва корените на всяко учение/религиозна система да са единни. Ако действително едно учение е изградено за човека и неговото разумно развитие, то следователно разликите в основите на ученията би показала неразбирането на жизнената същност на някое от тях. Би могло и да показва неразбиране в тълкуването на понятията, залегнали в основата. А ако говорим за контрол на съзнанието, то съответното неразбиране на понятията, би било поощрявано. Не става дума тук за отделни потоци, възникнали в последие на база на акцента, както това е по отношение на понятията Атман и Брахман. Говоря за това, че Общата картина е една, нейните елементи  следва да са едни, дори и наречени с различни  имена, според дадена религия. Какво искам да кажа. Ние всички имаме крака и глава. Дори и някои от хората да могат да направат две три придвижвания на глава, при добра двигателна активност, то при все това повечето човеци ходят на два крака. Та и религията, тя следва да обслужва човешкия вид, неговата среда и обмен в/с нея, каквато е. Защо няма Библия за кучета да речем, надявам се на някой да не му се появи тази фантастична идея да сътвори и църква за тях, примерно. Защо животните нямат храмове? Техен храм е цялата природа. По преди човека да се забута в блокове, не се е сещал да си обособи църквата  на партерния етаж, както често се случва в наше време с някои клонове на Христовата вяра, а в София  подобна участ имаха последователите на Кришна. Защо казвам това. Защото всред природата храма има друг смисъл, защото манастирската обител всред пещерите, далеч от човешки крак носи съвсем различни преживявания от онези на партерния етаж. И колкото и да се повтаря, че няма отлика в Бога, то този, който живее и "Го хвали" и  в блока и монаха, който Го почита в пещерата имат различно виждане за Същия Бог. Аз вярвам, че всред нас има и такива, които живеят в панелка, ала душата им лети в далечни полета, и дори тялом тук, духът им осезава Същността и корените си. Ако не бе така, то за никаква Религия не  бихме могли да говорим, освен за такава, каквато я определя Битието. Така сътвориха Комунизма..., да речем. Защото някога, когато бях малка, но достатъчно голяма, за да разбирам, прочетох словата:  "Битието определя съзнанието", казани от един от сътворците на тогавашния етап от НСР -  лидера Карл Маркс. По мое време не се говореше за религии, а за Диалектически материализъм. За мен това е религия, при която се обезличава индивидуалното съзнание, чрез схващането: "Човешкото съзнание е субективно отражение на обективната действителност."... Няма да се впускам в подробности. Вметвам само как индивида бива подчинен на стадния принцип, при което неговата душа не евоюлира, а бива спъната да чуства, възприема, да се 'храни' групово. Това е разбира се невъзможно, защото акцента бяга от личната  стаичка, в която всеки насаме общува с Бога и се пренася в мавзолея, където се кланяме, всички единодушно на боговете или в демонстрациите на общите чествания и манифестациите. Интимното общуване с Бог е нарушено, сподавено. Така както, прощавайте за сравнението Порно индустрията обезличава индивидуалното интимно изживяване между двама, опорочавайки любовното чувство. И обръщам внимание на това, че никоя религия не е читава, ако обслужва своите интереси и омаловажава когото и каквото и да било. Бих казала човека, но човека е взаимосвързан със жизнената система, която обитава. Докато да речем Диалектическия материализъм центрира съзнанието в обществената структура: "Битието на хората е социално и човекът е човек, доколкото съществува като социална единица." Сега да разгледаме дали не се получава същото, както в сектите и в някои религиозни организации. Сектата за мен е основно сдружение със стопанска цел! Каквито и други определения да ми казват определящото е именно това - ресурса и властта, която го набавя, посредством всякакви механизми. И за да не се впускам в подробен и скучен анализ ще обобща, че всяка организация, която е формирана с каквато и да е стопанско - управленска цел, която излиза извън рамките на непосредствените и нужди и цели подчинение и лични облаги, под какъвто и да е претекст е зловредна. Щом нечия лична изгода се поставя на върха на стълбицата, а останалите биват третирани като социални единици, чието съзнание се определя от Битието, сформирано според интереса на върха, то имаме зловредна оганизация. Между впрочем за мен понятието демокрация е нездравословно, защото и в него съзирам същото "социално обезличаване".
     Ако се пренесем в Индия, в някой храм ще усетим присъствието на бог. Но кой бог? Ако приемем, че Битието е взело връх и сме забравили, че сме самосъзнателни същества, то ще видим бога, който Битието ни диктува. Тогава всеки, според социалното си  "ниво", а не според личната си индивидуалност ще разпознава бога на неговия егрегор. И, самосъзнание не е едно и също с личното пристрастие.
     *** следва ***    
Активен
Неактивен Мила
Hero Member
*****
Публикации: 828

« Отговор #27 -: (Четвъртък) 14 Юли 2016, 21:39 »

HomerCat, Благодаря за цитата:
Тази вечер искам да говоря за Брама Вихарите*. Това са състояния, които възникват съвсем естествено, когато умът е освободен от личния интерес. Те са прекрасните, безгранични качества на метта – добрина, каруна – състрадание, мудита – съчувстваща радост и упека – уравновесеност или ведрина. Много харесвам това учение, защото макар в повечето случаи да сме далече от нивото на чистото сияние, това са качества, които малко по малко можем да култивираме." 


     Това ми звучи невероятно близко. Познато ми е някак. Би ли споделил повече.
Активен
Неактивен МИТКО
Restricted
*
Публикации: 1892

« Отговор #28 -: (Четвъртък) 14 Юли 2016, 22:10 »

        Да  не  забравяме  и  факта,  че  автентичното  християнство  не  е  отричало  прераждането  на  душите.
Активен

Въобръжението  е  по-важно  от  знанието
Неактивен Мила
Hero Member
*****
Публикации: 828

« Отговор #29 -: (Петък) 15 Юли 2016, 08:53 »

        Да  не  забравяме  и  факта,  че  автентичното  християнство  не  е  отричало  прераждането  на  душите.

Да не забравяме, че автентичното Християнство не е заставало зад идеята - "ближния да бъде нараняван, хулен, и убиван", още повече Христос понася тези мъки. Но нищо не пречи на всеки християнин да наранява ближния, сякаш другия е нечуствителен. Подобно лицемерие не е разпространено всред будистите. Защо ли?

Позволявам си да мисля, че това да не се нараняваме взаимно е по-ценно от идеята за прераждането!
Колкото до това. Нали питат Йоан Предтеча той ли е Илия, който следва да дойде. Т. е макар и възнесен с Небесната Колесница, са намирали за естествена идеята, че е възможно да дойдеш от отвътдното.
Активен
Страници: 1 [2] 3 4 5   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  


Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines  Theme KurtLarVaDisi
© Copyright 2012 - 2017 XCOMBG.NET

конспирация манипулации езотерика окултизъм НЛО извънземни духове сънища окултен конспиративен видения духове нематериален паранормални