Страници: [1] 2   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: София - град само за богатите  (Прочетена 1114 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Неактивен форум
Hero Member
*****
Публикации: 3754

« -: (Четвъртък) 07 Април 2016, 17:52 »

Идеята е София да се превърне в град само за богати.

Йорданка Фандъкова направи много за София. Това е безспорно, според мен, понеже като заклет пешеходец гратисчия, познавам всичко по тротоара и промяната на града ми прави впечатление.


Но мисля, че дойде момента, в който Йорданка трябва да си ходи. Тя вместо да ми направи билетчето по-евтино... инвестира в градския транспорт... за да може да ми направи билетчето по-скъпо. Аз не искам тя да ми инвестира в градския транспорт - той е абсурден и без това, като концепция въобще - аз искам да се въведат каруци, за да може градския транспорт да стане безплатен.

Но планът за София е да стане град само за богати. Така че колкото и да сме бедни, да се возим във венециански градски транспорт.




Не че някой може да спре гратисчийството. Но въпросът е принципен.
Активен

Неактивен bg2
Hero Member
*****
Публикации: 766

« Отговор #1 -: (Четвъртък) 07 Април 2016, 19:43 »

Най-вероятно скритата идея е редовните пътници да плащат пътуванията на гратисчиите. Както и пътуващите с билети да плащат за пътуващите с карти.

Същите схеми като на мобилните оператори. Хората ползват една и съща услуга, но им я продават на различни цени.
Активен

Което е разумно, съществува, и което съществува, е разумно - Георг Хегел
Неактивен форум
Hero Member
*****
Публикации: 3754

« Отговор #2 -: (Четвъртък) 07 Април 2016, 19:56 »

Хм. Това ме подсеща за един случай.


Беше в натоварените късни следобедни часове в понеделник, когато всички се връщат от работа. (Естествено, мразя да се движа еднопосочно с другите и в техния колективен график, но така се случи тогава.) В трамвая беше блъсканица към края на трасето.

Една жена ми подаде билетче, и ме помоли да й го продупча, понеже не стигаше перфоратора. Аз й казах... "Остават само 4 спирки до последната". Тя ми каза "Ааа, не, моля ви се, трябва да си дупча".

Аз й казах, че не искам да се замесвам с това, понеже не искам да си имам работа с редовни пътници.


Стартираха хубави полемики. Мисля, че всеки *урс на градския транспорт трябва да завършва с полемики.
Активен

Неактивен bg2
Hero Member
*****
Публикации: 766

« Отговор #3 -: (Събота) 11 Юни 2016, 17:15 »



Пътник опита да плати глоба в столичен автобус с торба жълти стотинки

Нередовен пътник в градския транспорт на столицата опита да плати глобата си с жълти стотинки. Мъжът заснел случилото се в четвъртък в автобус 280 и пусна клип в мрежата.

На кадрите се вижда как две контрольорки идват да го проверят. Човекът признава, че няма билет и изважда от раницата си тобичка с монети. По думите му парите в нея са достатъчни за санкцията от 40 лева, а може и да превишават размера й.

Двете жени се опитват да го накарат да слезе на първата възможна спирка, за да преброят парите. Той отказва и настоява, че това трябва да се направи в автобуса. Аргументът му е, че е платил глобата си.

Следват разяснения от страна на служителките на Центъра за градска мобилност, включително такива, че обявените глоби са в лева, а не в стотинки. Жените дори заплашват, че ще повикат полиция.

След нови пререкания в крайна сметка двете контрольорки не вземат парите и обясняват на гратисчията, че го "черпят едно возене".

От 1 юни билетът за еднократно пътуване в столичния градски транспорт поскъпна с 60 процента и вече струва 1.60 лева. Глобата пък бе увеличена двойно от 20 на 40 лева.

https://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1582561



Човекът се съгласява да плати глобата, а не му взимат парите...защото били дребни стотинки?  Huh? Като има клипче в мрежата (според статията), ще има ли наказание за лелките-контрольорки?

Най-малкото трябва да ги глобят 40 лв. На всяка по двайсетачка.
Активен

Което е разумно, съществува, и което съществува, е разумно - Георг Хегел
Неактивен radosveta
Newbie
*
Публикации: 13
Пол: Жена

« Отговор #4 -: (Сряда) 10 Август 2016, 10:22 »

Окей, направила е билетчетата за градския 1,60, но поне автобусите да са в по-добро състояние, да не се возят бездомни в тях, които никой не глобява и никой нищо не им казва, поне да имаше градски транспорт и през нощта. Да, ама не..
Активен
Неактивен форум
Hero Member
*****
Публикации: 3754

« Отговор #5 -: (Сряда) 10 Август 2016, 23:05 »


10 август 2016



Столична община още не е предоставила цялата административна преписка по решението от април на Столичния общински съвет, с което бяха приети промени в наредбата за пътуване с градския транспорт.

Решението беше атакувано в съда от неправителствени организации и граждани още през май месец. Според указанията на съда общината трябва да предостави преписката по приемането на промените в наредбата и решението на СОС. Това обаче не е сторено към момента, което пък бави насрочването на делото.

Сред жалбоподателите е и "Сдружение за законодателни оценки и законодателни инициативи", което успешно атакува наредбата за новите цени на винетките. В жалбата срещу решението на Столична община се посочва, че в Закона за автомобилните превози изрично е записано, че СОС е компетентен да определя само цените за таксиметровите превози на територията на общината. От сдружението посочват, че наредбата на общината не може да урежда основни положения, които са уредени със закон и напомнят, че цените на останалите услуги се формират при свобода на договаряне, кон*уренция на пазара и търговските практики.

Втория пункт, по който от сдружението атакуват наредбата, са основанията за издаването ѝ. Според решението на СОС основанието е разпореждането с имущество на общината, но на практика имуществото на градския транспорт принадлежи на самите транспортни дружества, "което означава, че само те и единствено те могат да издават актове по управление на това имущество."

Според сдружението също така липсва финансова обосновка и анализ за съответствие с правото на Европейския съюз, каквото е изискването в Закона за нормативните актове. Това от своя страна е съществено нарушение, което е самостоятелно основание за отмяна, се посочва в мотивите. Атакуват се и текстовете, с които СОС възлага на кмета за делегира правомощия на длъжностни лица на служителите дружество. Става въпрос за контрольорите, които на практика издават наказателни актове от името на кмета.

"Столичният общински съвет няма правото да придава такова качество на лица от частно дружество, каквото безспорно е Центърът за градска мобилност, с наредба и то в противоречие на Наказателния кодекс и на Закона за административните нарушения и наказания", се посочва още в жалбата. С нея се оспорва и възможността полицаи да придружават контрольорите, тъй като това е в противоречие със Закона за МВР.
Активен

Неактивен форум
Hero Member
*****
Публикации: 3754

« Отговор #6 -: (Четвъртък) 08 Декември 2016, 10:57 »


08 декември 2016


За 9 декември е насрочено делото за цената на билета на градския транспорт в София.

Новата цена от 1.60 лв. влезе в сила от 1 юни, след като беше приета от Столичния общински съвет (СОС). Срещу това решение бяха подадени 42 жалби от граждани и организации, които бяха обединени в едно дело.

Един от жалбоподателите - Сдружение "Център за законодателни оценки и законодателни инициативи", оспорва посочената наредба изцяло, поради съществени нарушения при приемането ѝ, както и поради противоречията ѝ с отделни закони.

Един от основните мотиви в жалбата е свързан с това, че СОС не е компетентен да решава за цените на градския транспорт. В неговите правомощия са единствено цените за таксиметровите превози на територията на общината. От сдружението посочват, че наредбата на общината не може да урежда основни положения, които са уредени със закон и напомнят, че цените на останалите услуги се формират при свобода на договаряне, кон*уренция на пазара и търговските практики.

Вторият пункт, по който от сдружението атакуват наредбата, са основанията за издаването ѝ. Според решението на СОС основанието е разпореждането с имущество на общината, но на практика имуществото на градския транспорт принадлежи на самите транспортни дружества, "което означава, че само те и единствено те могат да издават актове по управление на това имущество."

Според сдружението също така липсва финансова обосновка и анализ за съответствие с правото на Европейския съюз, каквото е изискването в Закона за нормативните актове. Това от своя страна е съществено нарушение, което е самостоятелно основание за отмяна, се посочва в мотивите. Атакуват се и текстовете, с които СОС възлага на кмета за делегира правомощия на длъжностни лица на служителите дружество. Става въпрос за контрольорите, които на практика издават наказателни актове от името на кмета.

"Столичният общински съвет няма правото да придава такова качество на лица от частно дружество, каквото безспорно е Центърът за градска мобилност, с наредба и то в противоречие на Наказателния кодекс и на Закона за административните нарушения и наказания", се посочва още в жалбата. С нея се оспорва и възможността полицаи да придружават контрольорите, тъй като това е в противоречие със Закона за МВР.



Не съм купил нито едно билетче от 1.60 лв. Но пожелавам на балъците, които до сега са си плащали чинно, скорошно овъзмездяване. Да си пожелаем от Бог, за тази Коледа, гражданите да осъдят МВР.
Активен

Неактивен форум
Hero Member
*****
Публикации: 3754

« Отговор #7 -: (Сряда) 28 Декември 2016, 11:09 »


28 декември 2016


"Остави своя билет, дари 1,60 на непознат" - за това зове акция в градския транспорт, съобщи читател на OFFNews.

До автоматите за билети има лепенки, които подканват хората да не купуват от билети от автомата, защото на тях е изписан и часът на покупка. Вместо това протестът зове да оставим билетчето си на седалката или прозореца при слизане, за да го "дарим" на непознат.

"Бъди толерантен - не купувай талони", пише още на протестното слово.

Снимката е направена в един от столичните трамваи тази седмица.
Активен

Неактивен форум
Hero Member
*****
Публикации: 3754

« Отговор #8 -: (Четвъртък) 18 Май 2017, 17:17 »

Кой подвежда Фандъкова

Столичният общински съвет не удължи договора за 14 автобусни линии в София на фирма "Карат С" на Миролюб Столарски. Докладът на зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев не събра необходимия брой гласове в СОС, защото част от съветниците на ГЕРБ напуснаха залата.

Така на практика ГЕРБ оттегли, без да го афишира, собственото си предложение да се удължи до 2 години договорът на Столарски (сключен през 2008 г.), внесено като допълнителна точка в дневния ред на заседанието. „За“ гласуваха 28 общински съветници, „против“ 14, а 3-ма се въздържаха. Докладът обаче не бе приет, защото в СОС е задължително решенията да се взимат с постоянно мнозинство от 50% плюс 1 от избраните 61 съветници, без познатия от заседанията на парламента "падащ кворум".

Мотивите да се удължи договорът, след като миналата година СОС и лично кметът Йорданка Фандъкова обявиха, че всички линии ще бъдат поети от "Столичен автотранспорт", са: "Карат С" вози с 58 автобуси на 8 години със стандарт Евро 4, а общината не е успяла да закупи нови, с които да поеме маршрутите. Фирмата сваля и цената - от 3,56 лева досега, на 3 лева, което е по-евтино с 6 стотинки от цената за километър на Столичен автотранспорт. Предложеното удължаване бе със срок до 2 години, като при покупка на нови автобуси след няколко месеца договорът може да бъде прекратен.

От групата съветници на БСП поискаха докладът на Крусев да бъде оттеглен и да се изясни кой подвежда Фандъкова, по думите на шефа на столичните социалисти Калоян Паргов. Милка Христова, което е зам.-шеф на СОС от БСП, обясни, че всъщност СОС изобщо няма право да гласува подобно решение, което е в правомощията на областния управител.

Трайчо Трайков от РБ предложи договорът да бъде не за 2, а за една година. И двете предложения бяха отхвърлени, преди да падне и самото предложение за удължаване на договора на Карат С.

Зам.-кметът Крусев: Ще возим хората със стари автобуси

Договорите, които сега изтичат поетапно, са отделни за всяка линия. Първо свършват на автобусите с номера 3 и 6. По тези линии ще тръгнат стари рейсове над 30 години, без еко норми!!!. Предложението до Столичния общински съвет беше продиктувано изцяло по целесъобразни въпроси, тъй като столичният автотранспорт може да поеме обслужването по тези линии с изключително стари амортизирани автобуси, които ще влошат значително качеството на услугата, обясни зам. кметът Евгени Крусев.
Активен

Неактивен форум
Hero Member
*****
Публикации: 3754

« Отговор #9 -: (Четвъртък) 18 Май 2017, 17:25 »


18 май 2017

Одит на Сметната палата за двугодишното управление на столичния Център за градска мобилност (отговорен за градския транспорт и платеното паркиране) показа системни фрапиращи нарушения в управлението на общинското дружество.

Одитът обхваща периода от 1 януари 2014 г. до 30 юни 2016 г. Ако човек прочете подробно доклада, ще се замисли не е ли цяло чудо, че София изобщо има работещ градски транспорт.

Като начало, дори ръководството на ЦГМ не е избрано по правилата. Първоначално управлявалият Съвет на директорите през 2014-а не е назначен с публичен подбор, ако когато това е сторено, членовете на ръководството не са подбрани според стратегията им за бизнес развитие. Напротив, по-точно е да се каже, че въпросът за развитието на Центъра е била подминат като тема. Така Столичната община, като едноличен собственик, наема ръководство без да му поставя ясни задачи и очаквания. Според Сметната палата това хвърля съмнение върху адекватността и ефективността на изпълняваните бизнес-планове. За капак, по някое време ЦГМ се е управлявал от търговски пълномощник без договор, което означава, че при евентуално нанесени от негова страна щети, трудно би могла да му бъде търсена съдебна отговорност.

Освен това ЦГМ има неиздължени плащания към "Столичен електротранспорт", "Столичен автотранспорт" и "Метрополитен", за които СОС е възложил на шефовете на трите общинските дружества да извършат обезценки на вземанията. Такова решение обаче не е в пълномощията на СОС, посочва Сметната палата.

ЦГМ не е осъществила и свои вземания от СО за последните 3 години, което поставя под въпрос дали той е действащо предприятие по смисъла на Търговския закон. Това, от своя страна, може да доведе до основание за прекратяване на дружеството.

Открити са фрапиращи счетоводни неточности за десетки милиони левове. Като например неправилно вписани обезценки на вземания на вътрешните транспортни оператори-  с 22,5 млн. лева по-малко, без да е посочен мотив за това.

Не се извършва адекватен контрол от страна на Общинския съвет върху работата на операторите на линиите от градския транспорт, както и върху външните фирми, отговарящи за някои линии.

По-скъпите билети

Увеличението на билетите за градски транспорт от 1 на 1,60 лв. не е мотивирано с информация как е изчислена новата цена, нито какво би постигнала тя.

Като цяло, заключението е, че "предприетите през одитирания период действия и решенията на СОС, упражняващ правата на СО, като едноличен собственик на капитала на „ЦГМ“ ЕАД, не са ефективни и не предлагат устойчиво решение на проблема със системно формиращия и натрупващ се недостиг на средства за разплащане на изпълнената от транспортните оператори дейност".

Приходи от SMS-и за паркиране и паяци

Докладът показва, че има системно отчитане на по-ниски приходи от платено паркиране от мобилните оператори в сравнение с отчетеното от ЦГМ. Това е индикатор, че редът за отчитане на приходите не е бил достатъчно ефективен и в полза на интересите на дружеството, посочва одитът.

Разходите за оперативната дейност на дружеството се увеличават - към 31.12.2014 г. са на обща стойност 28 млн. лева, за 2015 г - 29,6 млн., а за първите 6 месеца на 2016-а - 15 млн. лева. Това се дължи на увеличените разходи за външни услуги и материали.  

В същото време не е разписано ясно как се начисляват допълнителните възнаграждения на служителите. Поради неопределен таван на тези възнаграждения е допуснато начисляване през 2014 г. и 2015 г. на месечни брутни възнаграждения на служители в размери, превишаващи тези на членовете на Съвета на директорите.

Не е осъществяван и ефективен контрол върху разходите, вследствие на което през одитирания период са извършени разходи за електрическа, топлинна енергия, пътни принадлежности, правни услуги, и отпечатване и доставка на бланки и формуляри, които не са предшествани от избор на изпълнител по реда на ЗОП, посочват одиторите.

Обществени поръчки и договори

И по тази точка в ЦГМ са засечени нередности. При изискването и представянето на информация относно необходимостта за възлагане на обществени поръчки не са спазени сроковете, формата и съдържанието на образеца. Това е довело до възлагането на обществени поръчки, които не са включени в план-графика за съответната година.

При възлагането на обществени поръчки чрез събиране на оферти с публикуване на публична покана не е посочен източникът на финансиране, с което е нарушен принципът за публичност и прозрачност. При една поръчка е допусната промяна в първоначално обявените условия, като е сключен договор с участник, който не отговаря на посочените в поканата и приложенията към нея изисквания.

По повод изпълнението на договорите одиторите откриват: "Не са начислявани неустойки по един от проверените договори; не са съставяни всички документи, във връзка с изпълнението предмета на друг договор, в резултат на което са доставяни количества в размер по-голям от договорения; по два договора гаранциите за изпълнение са освободени след уговорените срокове; извършвани са плащания по договор след изтичането му. При сключването на два договора са представени гаранции за изпълнение, които не покриват целия срок на действие на договорите, с което е създаден риск възложителят да не бъде обезпечен при неизпълнение на задълженията от страна на изпълнителя. Пет договора са изменени незаконосъобразно чрез сключване на допълнителни споразумения към тях. За три от проверените договори не е изпратена информация до АОП за изпълнен договор в нормативно определения срок."




Напомням на всички, че в момента ЦГМ ОБЖАЛВА решението на съда, че увеличението на билета на 1.60 е незаконно. Това обжалване все още е в процедура.
Активен

Неактивен форум
Hero Member
*****
Публикации: 3754

« Отговор #10 -: (Четвъртък) 18 Май 2017, 17:32 »

От февруари до сега съм попаднал на контрола по моята линия на транспорта 4 пъти.

Нито веднъж не съм глобяван.

Нито веднъж не успяха да ме заставят, да се самотаксувам.

Нито веднъж не си пропуснах спирката - защото никой не може да ме спре да сляза, нито да ме накара.

Само два пъти реших да сляза - и това беше не защото някой успя да ме застави, а защото ми стана жал за контролните служители и реших да им подаря консенсус помежду ни.

През миналия декември бях свален от голяма хайка с ченгета. Отказах да съдействам на униформения служител, поради причината, че нямам доверие нито на него, нито на институцията, която представлява - НЯМАШЕ НЕГАТИВНИ ПОСЛЕДСТВИЯ.



СПРЕТЕ да се самотаксувате! СПРЕТЕ да си налагате доброволна авто-кражба!

СПРЕТЕ да се подчинявате - на каквото и да е и на когото и да е!

Трябва да проумеете, че никой няма никакви права над вас! Ви НЕ СТЕ крадци, както искат да си мислите!!! Вие имате ПРАВА! а не задължения!!!
Активен

Неактивен meander
Hero Member
*****
Публикации: 1587
Пол: Мъж
"Муха влиза само в отворена уста"

« Отговор #11 -: (Четвъртък) 18 Май 2017, 18:57 »

 Grin
А бе какво стана със прехваления ти форум.И ли е само прах във очите? Щото си биеш *ъза да не сереш,ядеш вкиснали/ферментирали неща,ма кво остава, да дадеш пари за форум?Мани не вярвам на паразити.
Кога ще се проявиш,реялния бот?
Нормален човек след проявите ви тука няма да се вясне от срам.Срам май нямате,М?
 Cool
Активен

Ако кажеш истината, не ти се налага да лъжеш.
Ако не знаеш какво да правиш, ела на себе си.

     „Ползата от книгата за този, който няма собствен ум,
       е като ползата от огледало за слепия.”
Неактивен форум
Hero Member
*****
Публикации: 3754

« Отговор #12 -: (Четвъртък) 18 Май 2017, 20:46 »

Работим усилено и много сериозно. Имай търпение.

А ти премислил ли си вече как би се изявявал там? Можеш да започнеш да подготвяш на чернови някакви стойностни неща, които би искал да кажеш на другите, докато чакаш. Аз правя същото междувременно.
Активен

Неактивен А-у
Newbie
*
Публикации: 7

« Отговор #13 -: (Четвъртък) 18 Май 2017, 21:41 »

Надявам се да бъде отворена група , за да може начинаещите като мен да задаваме въпроси.
Успех! 
Активен
Неактивен форум
Hero Member
*****
Публикации: 3754

« Отговор #14 -: (Четвъртък) 18 Май 2017, 22:18 »

Доколкото зависи от мен, ще бъде =) Всеки пишещ сам ще може да определи с какъв маниер и по какъв начин ще общува със собствените си читатели, и критици. А може би някой ще предпочете да е повече критик, отколкото автор, или пък автор основно на критики? Всеки сам ще избира за себе си, но едно е сигурно - постарали сме се да го измислим така, че новият сайт да насърчава трезвата мисъл и реч.

В този смисъл, Миандер ще трябва да се замисли. Силно се съмнявам, че на новия сайт ще успее да намери подходяща почва за провокативния пропагандаторски стил, с който е свикнал да прави предимно намеци, без да казва нищо съществено. Може би ще му се стори по-изгодно, да се ориентира към по-градивно общуване.
Активен

Страници: [1] 2   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  


Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines  Theme KurtLarVaDisi
© Copyright 2012 - 2017 XCOMBG.NET

конспирация манипулации езотерика окултизъм НЛО извънземни духове сънища окултен конспиративен видения духове нематериален паранормални