Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: София - град само за богатите  (Прочетена 545 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Активен форум
Hero Member
*****
Публикации: 2975
xaumana@abv.bg

« -: (Четвъртък) 07 Април 2016, 17:52 »

Идеята е София да се превърне в град само за богати.

Йорданка Фандъкова направи много за София. Това е безспорно, според мен, понеже като заклет пешеходец гратисчия, познавам всичко по тротоара и промяната на града ми прави впечатление.


Но мисля, че дойде момента, в който Йорданка трябва да си ходи. Тя вместо да ми направи билетчето по-евтино... инвестира в градския транспорт... за да може да ми направи билетчето по-скъпо. Аз не искам тя да ми инвестира в градския транспорт - той е абсурден и без това, като концепция въобще - аз искам да се въведат каруци, за да може градския транспорт да стане безплатен.

Но планът за София е да стане град само за богати. Така че колкото и да сме бедни, да се возим във венециански градски транспорт.




Не че някой може да спре гратисчийството. Но въпросът е принципен.
Активен

Per aspera ad astra - Свирепа вяра, смегчена от мъдростта на науката, е ключът!

june1900blog . wordpress . com
Неактивен bg2
Hero Member
*****
Публикации: 600

« Отговор #1 -: (Четвъртък) 07 Април 2016, 19:43 »

Най-вероятно скритата идея е редовните пътници да плащат пътуванията на гратисчиите. Както и пътуващите с билети да плащат за пътуващите с карти.

Същите схеми като на мобилните оператори. Хората ползват една и съща услуга, но им я продават на различни цени.
Активен

Активен форум
Hero Member
*****
Публикации: 2975
xaumana@abv.bg

« Отговор #2 -: (Четвъртък) 07 Април 2016, 19:56 »

Хм. Това ме подсеща за един случай.


Беше в натоварените късни следобедни часове в понеделник, когато всички се връщат от работа. (Естествено, мразя да се движа еднопосочно с другите и в техния колективен график, но така се случи тогава.) В трамвая беше блъсканица към края на трасето.

Една жена ми подаде билетче, и ме помоли да й го продупча, понеже не стигаше перфоратора. Аз й казах... "Остават само 4 спирки до последната". Тя ми каза "Ааа, не, моля ви се, трябва да си дупча".

Аз й казах, че не искам да се замесвам с това, понеже не искам да си имам работа с редовни пътници.


Стартираха хубави полемики. Мисля, че всеки *урс на градския транспорт трябва да завършва с полемики.
Активен

Per aspera ad astra - Свирепа вяра, смегчена от мъдростта на науката, е ключът!

june1900blog . wordpress . com
Неактивен bg2
Hero Member
*****
Публикации: 600

« Отговор #3 -: (Събота) 11 Юни 2016, 17:15 »



Пътник опита да плати глоба в столичен автобус с торба жълти стотинки

Нередовен пътник в градския транспорт на столицата опита да плати глобата си с жълти стотинки. Мъжът заснел случилото се в четвъртък в автобус 280 и пусна клип в мрежата.

На кадрите се вижда как две контрольорки идват да го проверят. Човекът признава, че няма билет и изважда от раницата си тобичка с монети. По думите му парите в нея са достатъчни за санкцията от 40 лева, а може и да превишават размера й.

Двете жени се опитват да го накарат да слезе на първата възможна спирка, за да преброят парите. Той отказва и настоява, че това трябва да се направи в автобуса. Аргументът му е, че е платил глобата си.

Следват разяснения от страна на служителките на Центъра за градска мобилност, включително такива, че обявените глоби са в лева, а не в стотинки. Жените дори заплашват, че ще повикат полиция.

След нови пререкания в крайна сметка двете контрольорки не вземат парите и обясняват на гратисчията, че го "черпят едно возене".

От 1 юни билетът за еднократно пътуване в столичния градски транспорт поскъпна с 60 процента и вече струва 1.60 лева. Глобата пък бе увеличена двойно от 20 на 40 лева.

https://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1582561



Човекът се съгласява да плати глобата, а не му взимат парите...защото били дребни стотинки?  Huh? Като има клипче в мрежата (според статията), ще има ли наказание за лелките-контрольорки?

Най-малкото трябва да ги глобят 40 лв. На всяка по двайсетачка.
Активен

Неактивен radosveta
Newbie
*
Публикации: 13
Пол: Жена

« Отговор #4 -: (Сряда) 10 Август 2016, 10:22 »

Окей, направила е билетчетата за градския 1,60, но поне автобусите да са в по-добро състояние, да не се возят бездомни в тях, които никой не глобява и никой нищо не им казва, поне да имаше градски транспорт и през нощта. Да, ама не..
Активен
Активен форум
Hero Member
*****
Публикации: 2975
xaumana@abv.bg

« Отговор #5 -: (Сряда) 10 Август 2016, 23:05 »


10 август 2016



Столична община още не е предоставила цялата административна преписка по решението от април на Столичния общински съвет, с което бяха приети промени в наредбата за пътуване с градския транспорт.

Решението беше атакувано в съда от неправителствени организации и граждани още през май месец. Според указанията на съда общината трябва да предостави преписката по приемането на промените в наредбата и решението на СОС. Това обаче не е сторено към момента, което пък бави насрочването на делото.

Сред жалбоподателите е и "Сдружение за законодателни оценки и законодателни инициативи", което успешно атакува наредбата за новите цени на винетките. В жалбата срещу решението на Столична община се посочва, че в Закона за автомобилните превози изрично е записано, че СОС е компетентен да определя само цените за таксиметровите превози на територията на общината. От сдружението посочват, че наредбата на общината не може да урежда основни положения, които са уредени със закон и напомнят, че цените на останалите услуги се формират при свобода на договаряне, кон*уренция на пазара и търговските практики.

Втория пункт, по който от сдружението атакуват наредбата, са основанията за издаването ѝ. Според решението на СОС основанието е разпореждането с имущество на общината, но на практика имуществото на градския транспорт принадлежи на самите транспортни дружества, "което означава, че само те и единствено те могат да издават актове по управление на това имущество."

Според сдружението също така липсва финансова обосновка и анализ за съответствие с правото на Европейския съюз, каквото е изискването в Закона за нормативните актове. Това от своя страна е съществено нарушение, което е самостоятелно основание за отмяна, се посочва в мотивите. Атакуват се и текстовете, с които СОС възлага на кмета за делегира правомощия на длъжностни лица на служителите дружество. Става въпрос за контрольорите, които на практика издават наказателни актове от името на кмета.

"Столичният общински съвет няма правото да придава такова качество на лица от частно дружество, каквото безспорно е Центърът за градска мобилност, с наредба и то в противоречие на Наказателния кодекс и на Закона за административните нарушения и наказания", се посочва още в жалбата. С нея се оспорва и възможността полицаи да придружават контрольорите, тъй като това е в противоречие със Закона за МВР.
Активен

Per aspera ad astra - Свирепа вяра, смегчена от мъдростта на науката, е ключът!

june1900blog . wordpress . com
Активен форум
Hero Member
*****
Публикации: 2975
xaumana@abv.bg

« Отговор #6 -: Вчера в 10:57 »


08 декември 2016


За 9 декември е насрочено делото за цената на билета на градския транспорт в София.

Новата цена от 1.60 лв. влезе в сила от 1 юни, след като беше приета от Столичния общински съвет (СОС). Срещу това решение бяха подадени 42 жалби от граждани и организации, които бяха обединени в едно дело.

Един от жалбоподателите - Сдружение "Център за законодателни оценки и законодателни инициативи", оспорва посочената наредба изцяло, поради съществени нарушения при приемането ѝ, както и поради противоречията ѝ с отделни закони.

Един от основните мотиви в жалбата е свързан с това, че СОС не е компетентен да решава за цените на градския транспорт. В неговите правомощия са единствено цените за таксиметровите превози на територията на общината. От сдружението посочват, че наредбата на общината не може да урежда основни положения, които са уредени със закон и напомнят, че цените на останалите услуги се формират при свобода на договаряне, кон*уренция на пазара и търговските практики.

Вторият пункт, по който от сдружението атакуват наредбата, са основанията за издаването ѝ. Според решението на СОС основанието е разпореждането с имущество на общината, но на практика имуществото на градския транспорт принадлежи на самите транспортни дружества, "което означава, че само те и единствено те могат да издават актове по управление на това имущество."

Според сдружението също така липсва финансова обосновка и анализ за съответствие с правото на Европейския съюз, каквото е изискването в Закона за нормативните актове. Това от своя страна е съществено нарушение, което е самостоятелно основание за отмяна, се посочва в мотивите. Атакуват се и текстовете, с които СОС възлага на кмета за делегира правомощия на длъжностни лица на служителите дружество. Става въпрос за контрольорите, които на практика издават наказателни актове от името на кмета.

"Столичният общински съвет няма правото да придава такова качество на лица от частно дружество, каквото безспорно е Центърът за градска мобилност, с наредба и то в противоречие на Наказателния кодекс и на Закона за административните нарушения и наказания", се посочва още в жалбата. С нея се оспорва и възможността полицаи да придружават контрольорите, тъй като това е в противоречие със Закона за МВР.



Не съм купил нито едно билетче от 1.60 лв. Но пожелавам на балъците, които до сега са си плащали чинно, скорошно овъзмездяване. Да си пожелаем от Бог, за тази Коледа, гражданите да осъдят МВР.
Активен

Per aspera ad astra - Свирепа вяра, смегчена от мъдростта на науката, е ключът!

june1900blog . wordpress . com
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  


Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2011, Simple Machines  Theme KurtLarVaDisi
© Copyright 2012 - 2016 XCOMBG.NET

конспирация манипулации езотерика окултизъм НЛО извънземни духове сънища окултен конспиративен видения духове нематериален паранормални